Branża jako polska specjalność eksportowa dostanie dofinansowanie na promocję w wysokości 4 mln zł. Dziś konsorcjum organizujące program wsparcia dla turystyki medycznej ogłosi listę pierwszych placówek medycznych, które wezmą udział w projekcie. Według Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Medycznej (PSTM) wartość tego segmentu rynku w ubiegłym roku mogła sięgnąć 800 mln zł, a liczba pacjentów – 300 tys. Program promocji miałby go jeszcze przyspieszyć. O zainteresowaniu inwestorów może świadczyć poniedziałkowy debiut na New Connect krakowskiej kliniki stomatologicznej Indexmedica: kurs spółki powędrował na otwarciu w górę o przeszło 12 proc.
Program promocji przewidziany na lata 2012 – 2015 organizują trzy podmioty: Europejskie Centrum Przedsiębiorczości, spółka Ameds Centrum oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. – Polska ma bardzo duży potencjał. Możemy śmiało konkurować z Turcją, która jest liderem na rynku turystyki medycznej w Europie – twierdzi w rozmowie z „Rz" Magdalena Rutkowska, prezes Ameds Centrum.
Według raportu globalnej firmy badawczej TechSciResearch dynamiczny wzrost polskiego rynku turystyki medycznej ma być rezultatem niższych niż na Zachodzie cen, krótkiego czasu oczekiwania na zabiegi oraz wysokiego poziomu usług. Natomiast według Grail Research Polska jest w Europie jednym z trzech najbardziej perspektywicznych kierunków leczenia dla zagranicznych pacjentów.