Reklama

O odpowiedzialnym spożyciu na etykietach wódki

Do końca 2015 r. na  napojach spirytusowych znajdzie się informacja zachęcająca do odpowiedzialnego spożywania mocnych trunków

Publikacja: 06.06.2012 07:27

Czołówka Branży

Czołówka Branży

Foto: Rzeczpospolita

Wymiana etykiet na wódce, ginie czy whisky dostępnych w Polsce już się zaczęła. Informacje o rozsądnym piciu alkoholu na części swoich produktów umieścili m.in. Stock Polska oraz CEDC, dwaj najwięksi producenci wódki w naszym kraju. Do końca 2015 r. w ich ślady mają pójść wszyscy członkowie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP?PPS), reprezentującego około 75 proc. branży.

– Naszym członkom zalecamy umieszczanie na etykietach adresu strony internetowej o odpowiedzialnej konsumpcji www.pijodpowiedzialnie.pl lub strony europejskiej www.responsibledrinking.eu – mówi „Rz" Leszek Wiwała, prezes ZPPPS.

Etykiety do edukowania konsumentów od 2008 r. wykorzystują producenci piwa. Pierwsze znak „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" na swoich produktach umieściły największe firmy zrzeszone w Związku Browary Polskie. – Dziś wykorzystują je także małe i średnie browary – wyjaśnia Danuta Gut, dyrektor Związku Browary Polskie.

Producenci mocnych alkoholi od obrazków wolą jednak odnośnik do strony www. – Chcemy promować odpowiedzialną konsumpcję alkoholu w jak najszerszej grupie konsumentów. Kwestia ta dotyczy nie tylko kobiet w ciąży czy kierowców – wskazuje Marek Malinowski ze Stock Polska, przewodniczący rady głównej ZPPPS.

Umieszczanie obrazków i informacji na etykietach popiera Krzysztof Brzózka, dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. – Musi być to jednak część kompleksowych działań – zaznacza.

Reklama
Reklama

Zgadzają się z nim zarówno browary, jak i branża spirytusowa, mające na swym koncie wiele kampanii edukacyjnych. Ta ostatnia planuje w najbliższym czasie akcję, która ma zwrócić uwagę Polaków m.in. na zmiany na etykietach. ZPPPS?nie zdradza, ile wydaje na działania edukacyjne. Browary Polskie przeznaczają na nie kilka milionów złotych rocznie.

Wymiana etykiet na wódce, ginie czy whisky dostępnych w Polsce już się zaczęła. Informacje o rozsądnym piciu alkoholu na części swoich produktów umieścili m.in. Stock Polska oraz CEDC, dwaj najwięksi producenci wódki w naszym kraju. Do końca 2015 r. w ich ślady mają pójść wszyscy członkowie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP?PPS), reprezentującego około 75 proc. branży.

– Naszym członkom zalecamy umieszczanie na etykietach adresu strony internetowej o odpowiedzialnej konsumpcji www.pijodpowiedzialnie.pl lub strony europejskiej www.responsibledrinking.eu – mówi „Rz" Leszek Wiwała, prezes ZPPPS.

Reklama
Biznes
Nieoficjalnie: Rząd Donalda Trumpa rozmawia o przejęciu udziałów w Intelu
Biznes
Anita Sowińska: Żadna apteka nie będzie zbierała pustych butelek
Biznes
Trump i Putin – Zachód ustala strategię, ustawa o plastiku, Włochy kontra Chiny
Biznes
37% emisji CO2 mniej: Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie prezentuje najnowsze wyniki ESG
Biznes
Ukrainie brakuje żołnierzy, nie sprzętu
Reklama
Reklama