GM zainwestuje w Meksyku 420 mln dolarów

Dyrektor generalny General Motors Meksyk Ernesto Hernandez poinformował, że amerykański koncern zainwestuje 420 mln dolarów w rozbudowę fabryk GM w San Luis Potosi, na północy, i w Silao, w centrum Meksyku.

Publikacja: 21.07.2012 09:48

Zadeklarowana kwota jest częścią inwestycji wartych 900 mln dolarów zapowiedzianych ponad rok temu.

W 2011 roku amerykański koncern zainwestował 540 mln dolarów w produkcję dwóch modeli silników o niskiej emisji spalin w Toluce w środkowym Meksyku.

Hernandez przedstawił szczegóły inwestycji: 120 mln dolarów zostanie przeznaczone na produkcję SUV-a Trax, 100 mln na nową linię produkcyjną półautomatycznych skrzyń biegów w San Luis Potosi, a 200 mln na produkcję pickupów nowej generacji w Silao.

Dzięki inwestycjom powstanie 1 tys. nowych miejsc pracy bezpośrednio przy produkcji samochodów oraz pośrednio 3 tys., nie wliczając dostawców.

W pierwszej dekadzie XXI wieku General Motors borykał się z poważnymi problemami finansowymi, które w 2009 roku doprowadziły go do bankructwa. Koncern został wykupiony przez Departament Skarbu USA i przekształcił się w General Motors Company. Po przeprowadzeniu restrukturyzacji przedsiębiorstwo zaczęło ponownie wypracowywać zyski; w 2011 roku 9 mld USD. Wyprodukowało 9 mln samochodów, powracając na pozycję światowego lidera pod względem ilości produkcji.

General Motors jest obecny w Meksyku od 1935 roku. Pierwsza fabryka produkująca autobusy powstała w stolicy w 1937 roku. Utworzono sieć sprzedaży marek Cadillac, Pontiac, LaSalle, Chevrolet. Fabrykę w San Luis Potosi amerykański gigant otworzył cztery lata temu.

Od 2006 roku General Motors zainwestował w Meksyku ponad 5 mld dolarów.

Meksyk to czwarty eksporter samochodów na świecie. W pierwszym półroczu br. sprzedał za granicą 1 mln 174 tys. 619 samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 15,1 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2011 roku. Oprócz GM samochody osobowe w Meksyku produkują inne światowe koncerny: Chrysler, Ford Motor Company, Honda, Nissan, Toyota i Volkswagen. W lipcu 2011 roku budowę pierwszej fabryki zapowiedziała Mazda.

Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne