B787: Tesla chce pomóc Boeingowi

Tesla Motors, producent samochodów elektrycznych postanowił przyjść z pomocą Boeingowi w kwestii baterii.

Publikacja: 29.01.2013 17:21

Prezes firmy z Kalifornii, Elon Musk uważał od dawna,  że jego Tesla jest śmiałą odpowiedzią na ostrożne,  zachowawcze podejście sektora motoryzacji. Teraz postanowił zaproponować  pomoc  Boeingowi.

Prezes na portalu społecznościowym Twitter poinformował 26 stycznia, że prowadził rozmowy  z głównym inżynierem samolotu B787 Dreamliner, uziemionego na świecie z powodu problemów z baterią.  " Pragnienie pomocy Boeingowi jest prawdziwe, prowadzę korespondencję z głównym inżynierem 787" - napisał.

Musk będący także prezesem firmy transportu kosmicznego SpaceX poinformował agencję Reutera, że zestawy baterii tej firmy mogą okazać się  pomocne dla Boeinga. - Stosujemy w lotach naszych rakiet i pojazdów kosmicznych zestawy  baterii litowo-jonowych dużej pojemności, które podlegają znacznie  większym obciążeniom niż w samolocie  cywilnym i muszą działać przez cały  lot, od ciśnienia powietrza na poziomie morza po próżnię. Nigdy nie mieliśmy ognia w żadnym zestawie baterii produkcji Tesli czy SpaceX" - napisał w majlu do agencji.

Boeing odmówił skomentowania czy potwierdzenia, by takie dyskusje miały miejsce.

Główny inżynier  787 Mike Sinnett przedstawił niedawno dziennikarzom i przedstawicielom przemysłu rozwiązania  w samolocie i  jego baterie.

Wiadomość od Muska nadeszła w tydzień po pierwszej informacji wysłanej do Boeinga 18 stycznia: "Może problem jest już pod kontrolą, ale Tesla i SpaceX chętnie pomogą z bateriami litowo-jonowymi 787".

Baterie tego typu są szeroko stosowane w telefonach i samochodach hybrydowych, bo są  lżejsze i pojemniejsze do tradycyjnych. Jeśli jednak są używane nieodpowiednio, mogą eksplodować albo zająć się ogniem, niektóre z nich są groźniejsze od innych ze względu na skład chemiczny.

Tesla zaczęła stosować takie baterie w swym dwudrzwiowym sportowym Roadsterze, który  osiąga prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego w  ciągu 4 sekund.

Boeing zastosował w Dreamlinerze baterie litowe z tlenkiem kobaltu (LiCoO2), podobne do używanych w Roadsterze, które Tesla produkowała od 2008 do 2012 r.

Prezes firmy z Kalifornii, Elon Musk uważał od dawna,  że jego Tesla jest śmiałą odpowiedzią na ostrożne,  zachowawcze podejście sektora motoryzacji. Teraz postanowił zaproponować  pomoc  Boeingowi.

Prezes na portalu społecznościowym Twitter poinformował 26 stycznia, że prowadził rozmowy  z głównym inżynierem samolotu B787 Dreamliner, uziemionego na świecie z powodu problemów z baterią.  " Pragnienie pomocy Boeingowi jest prawdziwe, prowadzę korespondencję z głównym inżynierem 787" - napisał.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku