Na początku lutego Paged Meble rozpoczął realizację nowego konceptu sklepu meblowego Custore w Galerii Złote Tarasy w Warszawie. Zamiast tradycyjnej ekspozycji klientom zaproponowano wirtualną prezentację produktów, które można obejrzeć na dużych dotykowych ekranach. Klienci sami mogą dobrać kolor poszczególnych elementów krzeseł. Na razie bowiem oferta dotyczy tylko sprzedaży krzeseł.
- Efekt przerósł nasze oczekiwania - mówi Daniel Mzyk, prezes Grupy Paged, do której należy Paged Meble. Szefowie firmy spodziewali się bowiem, że nowa ekspozycja wywoła co najwyżej tzw. efekt pożądania i skłoni klientów do odwiedzenia salonów firmy. - Tymczasem część z klientów, którzy odwiedzą nasze stoisko w Złotych Tarasach gotowa jest podjąć decyzje zakupowe już na miejscu w oparciu o wirtualną prezentację mebli - mówi Mzyk. W efekcie już w pierwszych dniach funkcjonowania sklepu firma otrzymała kilkadziesiąt zamówień mebli. Mzyk ocenia, że to dowód na zmieniające się preferencje Polaków. Jak pokazują bowiem badania, decyzja dotycząca zakupu nowych mebli, podejmowana jest przez dwa, nawet trzy miesiące. Zakup poprzedzony jest dokładnym porównywaniem ofert np. w sieci Internet, przeglądaniem katalogów, oglądaniem mebli na ekspozycjach w sklepach meblowych. - Dotąd wydawało się, że sprzedaż mebli w galerii jest niemożliwa, meble kupuje się w specjalnych sklepach. A tymczasem doświadczenie z Custore pokazują, że możemy ten trend przełamać - dodaje prezes Pagedu.
Co roku w Polsce firmy produkujące meble sprzedają towar za ok. 1,5 mld zł. Kolejne 27,9 mld zł warte są meble, które firmy eksportują za granicę.