Dziewięciolatka przypiekała szefa McDonald’s

McDonald’s bardziej potrzebuje dzieci, niż one jego. Być może nikt tego nie wie lepiej niż Don Thompson, prezes tego restauracyjnego giganta.

Publikacja: 26.05.2013 09:59

Dziewięciolatka przypiekała szefa McDonald’s

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Podczas niedawnego dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Oak Brook w stanie Illinois dała mu się we znaki dziewięcioletnia dziewczynka Hannah Robertson, której mama Kia toczy boje o jakość żywności dla dzieci i stworzyła dla nich grę interaktywną poświęconą tej tematyce o nazwie „Dzisiaj zjadłam tęczę" (Today I ate Rainbow), wstała i przez kilka chwil dała wykład szefowi jednej z największych marek świata.

- W życiu zdarzają się rzeczy nie w porządku - kiedy na przykład umiera ukochane zwierzę - mówiła Hannaah , której glos ani razu nie zadrżał. Powiedziała, że nie jest fair, kiedy wielkie firmy stosują sztuczki, by skłonić dzieci do spożywania ich produktów po czym wiele z nich choruje. Spółkę  McDonald's oskarżyła, że bombarduje dzieci reklamami żywności, która dla nich nie jest dobra.

Swoje ograniczone czasowo wystąpienie w ramach punktu „pytania i odpowiedzi" na walnym zgromadzeniu Hannah zakończyła grzecznie sformułowanym pytaniem: Panie Thompson, czy nie chce pan, aby dzieci żyły długo i zdrowo?

Problem dziecięcej żywności łatwo nie zniknie. To jest kluczowy element kampanii Michelle Obamy zwalczającej otyłość dziecięcą. McDonald's mimo tego, że w ostatnich latach starał się poprawić menu, jest coraz bardziej bombardowany przez aktywistów, a teraz także, jak się okazuje, przez ich dzieci. Głos Hannah Robertson podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy nie był jedynym w tej kwestii.

McDonald's tej batalii nie wygra, gdyż będzie pod coraz większą presją pokolenia urodzonego latach 1980-1995, tzw Millennials, rzeczowego i zorientowanego w problematyce żywienia.

Thompson, który kieruje firmą od niespełna roku, nie zwlekał z odpowiedzią na pytanie dziewięciolatki. - Nie sprzedajemy śmieciowej żywności - oświadczył zapewniając, że jego dzieci także spożywają produkty jego firmy.  Przekonywał, że podobnie jak inni rodzice zwraca uwagę na to co jedzą jego dzieci. W domu spożywają one dużo owoców i warzyw. Także McDonald's, jak przypomniał, ma w swojej ofercie owoce i warzywa. Na koniec Thompson podziękował Hannah za jej wystąpienie. - To wspaniale, że chcesz jeść więcej owoców i warzyw - powiedział.

Podczas niedawnego dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Oak Brook w stanie Illinois dała mu się we znaki dziewięcioletnia dziewczynka Hannah Robertson, której mama Kia toczy boje o jakość żywności dla dzieci i stworzyła dla nich grę interaktywną poświęconą tej tematyce o nazwie „Dzisiaj zjadłam tęczę" (Today I ate Rainbow), wstała i przez kilka chwil dała wykład szefowi jednej z największych marek świata.

- W życiu zdarzają się rzeczy nie w porządku - kiedy na przykład umiera ukochane zwierzę - mówiła Hannaah , której glos ani razu nie zadrżał. Powiedziała, że nie jest fair, kiedy wielkie firmy stosują sztuczki, by skłonić dzieci do spożywania ich produktów po czym wiele z nich choruje. Spółkę  McDonald's oskarżyła, że bombarduje dzieci reklamami żywności, która dla nich nie jest dobra.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca