Znana na całym świecie szkocka znalazła się na szczycie listy 50 najdroższych marek alkoholi świata. Przygotowały go magazyn branżowy „Drinks International” oraz firma Brand Finance.
W ubiegłym roku sprzedaż Johnnie Walkera poszła w górę o 5 proc., do 169,2 mln litrów. Natomiast jej aktualna wycena zwiększyła się w porównaniu do 2012 roku o ponad 1,9 mld dolarów. Tak dużego skoku nie zanotowała żadna z marek ujętych w zestawieniu.
Whisky najdroższe
Drugie miejsce z wyceną sięgającą niemal 2,4 mld dolarów zajął chiński likier Kweichow Moutai. Rok do roku jego wartość poszła w górę o 874 mln dolarów.
Trzeci jest francuski koniak Hennessy (2,3 mld dol.). Kolejne miejsca zajęły rum Bacardi (ok. 2,1 mld dol.) oraz wódka Smirnoff (niespełna 2 mld dol). Jej właścicielem jest także Diageo.
Na whisky przypada około jedna trzecia z 50 najdroższych marek alkoholi na świecie. W czołówce znalazły się nie tylko szkockie, ale także amerykańskie whiskey, np. Jack Daniels.