Reklama
Rozwiń

Johnnie Walker warty 4,37 mld dolarów

Johnnie Walker jest najbardziej wartościową marką alkoholu na świecie. Whisky koncernu Diageo wyceniana jest na 4,37 mld dolarów.

Publikacja: 05.06.2013 16:18

Johnnie Walker warty 4,37 mld dolarów

Foto: Bloomberg

Znana na całym świecie szkocka znalazła się na szczycie listy 50 najdroższych marek alkoholi świata. Przygotowały go magazyn branżowy „Drinks International” oraz firma Brand Finance.

W ubiegłym roku sprzedaż Johnnie Walkera poszła w górę o 5 proc., do 169,2 mln litrów. Natomiast jej aktualna wycena zwiększyła się w porównaniu do 2012 roku o ponad 1,9 mld dolarów. Tak dużego skoku nie zanotowała żadna z marek ujętych w zestawieniu.

Whisky najdroższe

Drugie miejsce z wyceną sięgającą niemal 2,4 mld dolarów zajął chiński likier Kweichow Moutai. Rok do roku jego wartość poszła w górę o 874 mln dolarów.

Trzeci jest francuski koniak Hennessy (2,3 mld dol.). Kolejne miejsca zajęły rum Bacardi (ok. 2,1 mld dol.) oraz wódka Smirnoff (niespełna 2 mld dol). Jej właścicielem jest także Diageo.

Na whisky przypada około jedna trzecia z 50 najdroższych marek alkoholi na świecie. W czołówce znalazły się nie tylko szkockie, ale także amerykańskie whiskey, np. Jack Daniels.

Reklama
Reklama

Johnnie Walker Red jest najpopularniejszą szkocka whisky w Polsce. Trunek ma za sobą udany początek roku.

- Marka utrzymała pozycję niekwestionowanego lidera na rynku whisky scotch standard – mówi „Rz” Aneta Jóźwicka, rzecznik prasowy Diageo Polska. - Dzięki zrównoważonemu wsparciu komercyjnemu oraz aktywnościom budującym jej wartość, jak np. nowa platforma komunikacyjna Johnnie Walker „Tu smak jest królem” realizowanej w lokalach gastronomicznych i sklepach  postanowili po nią sięgnąć kolejni konsumenci – dodaje.

Polska poza czołówką

Wśród najdroższych marek alkoholi świata zabrakło produktów z Polski. Jest tak, mimo że jesteśmy największym producentem wódki w Unii Europejskiej.

W ubiegłorocznym zestawieniu najbardziej wartościowych polskich marek „Rzeczpospolitej” najwyższej spośród mocnych alkoholi znalazła się Czysta de Luxe, wódka Stock Polska. Jej wartość przekroczyła 426,4 mln zł.

Kolejne były Krupnik, marka grupy Belvedere (369,9 mln zł) i Żubrówka produkowana przez CEDC (259,5 mln zł).

Przed Czystą de Luxe uplasowały się dwa piwa Kompanii Piwowarskiej, lidera polskiego rynku. Wycena Tyskiego wyniosła 766,6 mln zł, a Żubra 586,2 mln zł.

Znana na całym świecie szkocka znalazła się na szczycie listy 50 najdroższych marek alkoholi świata. Przygotowały go magazyn branżowy „Drinks International” oraz firma Brand Finance.

W ubiegłym roku sprzedaż Johnnie Walkera poszła w górę o 5 proc., do 169,2 mln litrów. Natomiast jej aktualna wycena zwiększyła się w porównaniu do 2012 roku o ponad 1,9 mld dolarów. Tak dużego skoku nie zanotowała żadna z marek ujętych w zestawieniu.

Reklama
Biznes
Polskie start-upy bez pieniędzy, odbudowa Ukrainy i współpraca Paryża z Londynem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji
Biznes
102 przypadki konfiskaty prywatnych majątków w Rosji. Miliardy dolarów na wojnę
Biznes
Największy atak na Ukrainę, InPost z kolejnym przejęciem, Polska celem hakerów
Biznes
Czy grozi nam cybernetyczna kapitulacja? Wojna w internecie się nasila
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama