Ten tytuł przypadł mu głównie za bardzo oszczędne zużycie paliwa wersji benzynowej, hybrydowej benzynowo-elektrycznej i hybrydy plug-in — wyjaśnił redaktor naczelny tego pima, Ron Cogan. — Tegoroczny zwycięzca oferuje coś każdemu — dodał.

Sedan Accord wyprzedził czterech pozostałych finalistów: Audi A6 TDI, BMW 328d, Mazdę 3 i Toyotę Corollę. Drugi kolejny rok okazał się zwycięski dla najlepiej sprzedającej się w Stanach kategorii sedana. W ubiegłym roku wygrał sedan średniej wielkości Ford Fusion. W 2011 r. tytuły przyznano hybrydowemu Chevrolet Volt i Hondzie Civic roku modelowego 2012 na gaz ziemny.

Szef Hondy w Ameryce, Mike Accavitti przyznał, że obecna nagroda jest oczywistą zachętą do kupowania aut Accord. Osiąga ono najlepszą sprzedaż z piątki finalistów. Po 10 miesiącach Honda zwiększyła ją w USA o 11 proc. do 307 tys. sztuk, auto plasuje się An drugim miejscu za sedanem Toyota Camry. Samochody spalinowe i hybrydowe powstają w fabryce Hondy w Marysville, Ohio, a hybrydy plug-in w Japonii.

Urząd ochrony środowiska EPA wyliczył, że 4-cylidrowy Accord spala w połączonym cyklu miejskim i na autostradzie 7,9 l an 100 km, wersja hybrydowa 5 l, hybrydowa plug-in 5,1 l. Według przedstawiciela tej firmy, nagroda oznacza aprobatę dla planów Hindy zwiększania produkcji pojazdów hybrydowych.

Tytuł jest przyznawany od 2006 r. Pierwszym laureatem był hybrydowy sportowo-użytkowy Mercury Mariner Forda, już nie produkowany. Kosztował od 30 tys. dolarów i spalał 8,7 l na 100 km.