- W 2013 roku kontynuowaliśmy inwestycje w nasze krajowe i międzynarodowe marki, wdrażając również innowacje takie jak Radler Jabłkowy. Pomimo tych wysiłków, wielkość sprzedaży spadła w związku z generalną tendencją spadkową na polskim rynku piwa. Nastroje konsumentów pozostały negatywne i konsumenci w dalszym ciągu skłaniają się w kierunku tanich marek. To w połączeniu z silna konkurencja cenowa i rozwojem kanału nowoczesnego, zwłaszcza dyskontów, wpłynęło na obniżenie przychodów i rentowności – wyjaśnia zarząd.

W 2013 roku Grupa Żywiec sprzedała w sumie  11,1 mln hl piwa, wobec 11,6 mln hl w 2012 r.

Pomimo spadkowego trendu, sprzedaż marki Żywiec w 2013 r. wzrosła o 4 proc., a Żywca Portera o 7 proc. Aż dwucyfrowo zwiększyła się sprzedaż piwa z guaranną Desperados Red. Rosnącą popularnością cieszyły się również piwa specjalne dystrybuowane przez Grupę Żywiec, m.in. Paulaner i Guinness.

- Spodziewamy się, że w 2014 roku sytuacja na rynku pozostanie bez zmian z ewentualna tendencja spadkowa. Koszty produkcji powinny się nieznacznie obniżyć – informuje zarząd.

- Grupa Żywiec w dalszym ciągu koncentruje się na budowaniu marek, poprawie dystrybucji, obsługi klienta oraz satysfakcji konsumenta – dodaje.