Zakłady Mięsne Henryk Kania podwoiły swoją sprzedaż od 2011 roku. W 2013 roku Spółka wypracowała 600,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i jest to wynik o 56 proc. wyższy w porównaniu do 384,6 mln zł w roku poprzednim. Spółka w okresie styczeń-grudzień 2013 r. wypracowała 23,6 mln zł zysku z działalności operacyjnej, o 65 proc. więcej niż w 2012 roku. Spółka odnotowała również rekordowy wynik netto, który dzięki poprawie efektywności produkcji wyniósł 15,3 mln zł i wzrósł o 136 proc. w stosunku do 6,5 mln zł w 2012 roku.
- Kluczem do sukcesu jest specjalizacja produkcji. Jesteśmy wiodącym dostawcą wyrobów wędliniarskich dla sieci handlowych, a dzięki osiągniętej skali działalności możemy stale poprawiać efektywność produkcji i osiągane przez spółkę wyniki finansowe - mówi Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania.
W ubiegłym miesiącu spółka podpisała umowę z nową siecią handlową. Od marca wyroby Zakładów Mięsnych Henryk Kania są dostępne w sklepach sieci Kaufland.
Jak już informował „Parkiet" w przyszłym roku przychody ZM Henryk Kania mają zbliżyć się do 1 mld zł. Mogę być jeszcze większe, gdyby spółka zdecydowała się na przejęcia. A te są w planach. Jak powiedział na Henryk Kania, główny udziałowiec i szef rady nadzorczej firmy wstępne rozmowy już trwają.
ZM Henryk Kania rosną w szybkim tempie za sprawą przejęcia Staropolskich Specjałów. Do formalnego zamknięcia transakcji powinno dojść jesienią tego roku, ale już od niemal roku spółka współpracuje z zakładami w Goczałkowicach. Dzięki zabezpieczeniu nowych możliwości produkcyjnych miesięczna sprzedaż ZM Henryk Kania będzie w stanie sięgnąć docelowo 80 mln zł.