Same odprawy i wcześniejsze emerytury 3300 pracowników zakładu będą wymagać wyłożenia 550 mln euro. Wywiezienie do Rüsselsheim maszyn służących do produkcji modelu Zafira i opróżnienie fabryki ze wszystkich ruchomości będzie kosztować dodatkowo.
Kierownictwo Opla przeznaczyło na tę restrukturyzację 550 mln euro — podał „F. A. Z. " Umowa z obecnym prezesem Karlem-Thomasem Neumannem została przedłużona do 2018 r. — podał ten sam dziennik.
W październiku ówczesny szef rady nadzorczej Opla, a obecnie wysoki przedstawiciel kierownictwa GM (prezes komitetu pełnomocników), Dan Ammann stwierdził, że koncern poniesie znaczne koszty restrukturyzacji związane z zamknięciem do końca 2014 r. montowni w Bochum. Bieżący rok określił jako przejściowy w Europie w ramach szerszych działań koncernu mających doprowadzić do równowagi działalność w Europie.
W kwietniu 2013 Opel zatwierdził zamknięcie swego zakładu w Bochum i przystąpił do negocjowania odpraw dla pracowników. Jego zamknięcie jest częścią strategii osiągnięcia rentowności do 2016 r. po ponad dekadzie strat GM w Europie.