Wstępne postępowanie dotyczy modeli Sentra i Versa z lat modelowych 2013 i 2014, bo urząd otrzymał od konsumentów 8 skarg na układ hamowania. Kierujący naciskali na pedał hamulca, a samochody nie reagowały. W dokumentacji będącej w posiadaniu urzędu nie ma informacji o wypadkach czy obrażeniach z tego powodu.
Wstępne śledztwo jest zwykle pierwszym etapem w procedurze, która może doprowadzić do ogłoszenia akcji naprawczej, jeśli urząd dojdzie do wniosku, że to producent musi rozwiązać kwestię bezpieczeństwa.
Nissan oświadczył, że otrzymał od NHTSA polecenie przekazania informacji dotyczących skarg i pracuje z urzędem, aby udzielić odpowiedzi na jego pytania. Sama firma także bada ten problem.
W jednej skardze właściciel auta Sentra rocznik 2013 z przebiegiem 142 mil (ok. 180 km) poinformował, że chciał stanąć przed czerwonym światłem, ale samochód posuwał się do przodu mimo naciskania na pedał hamulca. Kierujący nim musiał zaciągnąć hamulec ręczny, aby zatrzymać pojazd.
- Ten incydent był bardzo przerażający. Nie mogę zrozumieć, jak tak istotny układ w całkowicie nowym samochodzie mógł zawieźć po 4 dniach — napisał jego posiadacz.