- Rynek inteligentnych zegarków rośnie i będzie rósł – mówi Ben Arnold, dyrektor wykonawczy firmy badawczej NPD. Jedną z sił napędowych mają być spadające ceny tych urządzeń. W ciągu niecałego roku średni koszt zakupu produktów z kategorii smartwatch zmniejszył się niemal 40 proc., do poziomu 160 dol.

Z analizy ABI Research wynika, że w I kwartale tego roku na całym świecie sprzedano już 2,35 mln sztuk urządzeń określanych jako technologia ubieralna (wchodzą w to również inteligentne okulary i opaski fitness). Popyt na tę technologię w 2015 roku może sięgnąć 91 mln sztuk tego typu urządzeń – prognozuje NPD. Z kolei według ABI w tym roku globalna sprzedaż opasek fitness może wynieść 10 mln szt., zaś zegarków – 7 mln.

Dominującą pozycję w segmencie e-zegarków zdobył Samsung, który zagarnął już 78 proc. rynku. Za nim znalazł się Pebble z 18 proc. udziałem – podaje NPD. Z kolei e-opaski, badające naszą kondycję i łączące się ze smartfonem, to rynek zdominowany przez markę Fitbit. O swój kawałek tortu walczą tu jednak Samsung, Garmin, Jawbone.