Inwestycje firmy związane z najnowszą wersją portalu oraz prace związane z optymalizacją organizacji sprzedaży zwiększyły dynamikę wzrostu z 26 proc. w pierwszym kwartale do 30 proc. w drugim.

- Rośniemy zdecydowanie szybciej niż rynek, a wraz ze wzrostem przychodów uzyskujemy coraz większy efekt skali, czyli zyski operacyjne rosną jeszcze szybciej niż przychody – komentuje prezes Travelplanet.pl, Jerzy Krawczyk.

W pierwszym półroczu przychody spółki wyniosły 11,6 mln złotych i były o 28,6 proc. wyższe od przychodów z tego samego okresu ubiegłego roku. - W pierwszym półroczu zwiększyliśmy wynik na poziomie EBITDA o przeszło 2,5 mln złotych. Natomiast struktura bilansu wzmocniona emisją akcji z ubiegłego roku objętą przez Invia pozwoliła nam na obniżenie o połowę kosztów finansowych – dodaje dyrektor finansowy, Bożena Garbińska Drugi kwartał był kolejnym okresem, w którym spółka uzyskała nominalnie więcej przychodów ze sprzedaży poprzez internet niż poprzez punkty stacjonarne. Priorytetem w nadchodzących miesiącach będzie jeszcze większy wzrost sprzedaży online przy jednoczesnym utrzymywaniu wzrostu sprzedaży poprzez punkty naziemne. Będzie to kluczowe dla wyników firmy w całym roku. Bardzo dobrze wiedzie się największym touroperatorom. Nic dziwnego - Itaka już na samym początku tego roku miała blisko 100-procentowy wzrost sprzedaży promocyjnej oferty letniej w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej.

– To może być najlepszy rok w historii firmy – powiedział „Rz" wiceprezes Rainbow Tours, Remigiusz Talarek. Touroperator spodziewa się, że do końca grudnia jego przychody przekroczą miliard złotych. Skumulowane dane z dotychczasowej sprzedaży pokazują, że wzrost zainteresowania zagranicznymi wycieczkami z biurami podróży wyniósł w tym roku przeszło 28 proc.