Około 1,1 mln numerów komórkowych przeniesiono z sieci do sieci w ciągu trzech kwartałów tego roku – wynika z danych operatorów o tzw. rynku MNP (ang. mobile number portability), które zbiera z rynku serwis Rpkom.pl.
Telekomy nie dzielą się informacjami chętnie i nie robią tego otwarcie. Część z nich odmawia nawet nieoficjalnych rozmów na ten temat.
Teoretycznie raporty wszystkich sieci komórkowych (firmy niechętnie się nimi dzielą publicznie) powinny być takie same, ale jednak nieznacznie się różnią. Należy jednak przyjąć, że liczba przenoszonych numerów mobilnych się stabilizuje, a w omawianym okresie mogła być nieco niższa niż rok wcześniej.
Składa się na to kilka elementów. Z jednej strony oferty telekomów są coraz bardziej podobne, z drugiej firmy lepiej przewidują decyzje klientów. Skuteczna okazuje się też pakietyzacja usług, które są użytkownikom na bieżąco sprzedawane. W rezultacie konsumentom i firmom trudniej jest zrezygnować jednocześnie z kilku usług o różnych terminach wygasania umów.
Z drugiej strony rozmówcy „Rz" wskazują, że ustały – po nagłośnieniu sprawy – akcje telefoniczne, w których sprzedawcy jednej firmy namawiali klientów drugiej do zmiany operatora. Ciszej o przenoszeniu numerów mówi się też w kampaniach reklamowych. Pojawiają się również oferty, których warunki nie premiują migracji.