Wśród 28 ocenianych marek i ich 265 modeli cztery ostatnie miejsca zajęły pojazdy nowej grupy Fiat Chrysler Automobiles; Fiat znalazł się na ostatnim miejscu wśród marek, a jego 500L okazał się najmniej niezawodnym.
Ranking organizowany co roku przez szanowane pismo ma kluczowy wpływ na decyzje o kupnie samochodu podejmowane przez Amerykanów. Dyrektor pionu testowania dla pisma, Jake Fisher stwierdził, że wygląda na to, iż wraz z upływem czasu Chrysler wybierał coraz mniej wiarygodnych parterów, po Mitsubishi był Daimler, a teraz Fiat.
Kiepskie wyniki w rankingu nie zawsze oznaczają gorszą sprzedaż. Samochody Chryslera były na samym dole albo blisko od co najmniej 2009 r., a tymczasem udział rynkowy tego koncernu w USA zwiększył się z niecałych 9 proc. w 2009 do 12,2 proc. w tym roku po 9 miesiącach.
Największym zarzutem wobec nowych samochodów osobowych i furgonetek jest nie funkcjonujący dobrze system informacyjno-rozrywkowy. System, ten zawiera rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo, a także satelitarne radio, łączność telefoniczną bez użycia rąk, możliwości korzystania z Internetu. Fisher wyjaśnił, że skargi na te systemy pojawiają się, gdy kierujący zrozumieją ich funkcjonowanie.
Najbardziej zyskała w obecnej ocenie luksusowa marka Forda — Lincoln, awansując o 12 miejsc na 15. miejsce. Najbardziej stracił Mercedes-Benz z powodu kiepskiej oceny nowego modelu CLA.