Reklama
Rozwiń
Reklama

Toyota wiceliderem polskiego rynku

Dużym sukcesem zakończyła w Polsce ubiegły rok w Toyota. Po odliczeniu z łącznej liczby nowych rejestracji samochodów, które wyjechały za granicę (dane Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar), japońska marka jest wiceliderem rynku, ustępując jedynie Skodzie.

Aktualizacja: 10.01.2015 10:03 Publikacja: 10.01.2015 09:31

Toyota wiceliderem polskiego rynku

Toyota wiceliderem polskiego rynku

Foto: Bloomberg

W minionych dwunastu miesiącach polski odział koncernu – Toyota Motor Poland (TMP) sprzedał ponad 30,6 tys. samochodów, o przeszło 7,2 tys. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost na poziomie 31 proc. – W 2015 roku spodziewamy się kolejnego wzrostu sprzedaży – zapowiedział na piątkowym spotkaniu z dziennikarzami motoryzacyjnymi prezes TMP, Jacek Pawlak.

Powodzeniem mają się cieszyć samochody hybrydowe. Ubiegły rok był w sprzedaży tego rodzaju aut Toyoty rekordowy. Klienci kupili ponad 2,5 tys. sztuk, co dało marce w tym segmencie 65-procentowy wzrost rejestracji i przyrost w porównaniu do roku poprzedniego o tysiąc aut. W przypadku kompaktowego modelu Auris – to lider całej sprzedaży Toyoty w Polsce - odmiana hybrydowa stanowi już jedną piątą wszystkich rejestracji. Motorem ubiegłorocznej sprzedaży były także modele Yaris oraz RAV4. Sprzedaż na poziomie przekraczającym 3 tys. sztuk osiągnęły także Avensis oraz Corolla.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Dziennikarka „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” wyróżniona nagrodą „ESG Angels”
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
InPost wspiera polską AI, słabe kredyty w Polsce i kłopoty rosyjskich firm
Biznes
Tak Polska zyskuje na programie ramowym UE Horyzont Europa
Biznes
Jak skutecznie budować długofalową siłę marki
Biznes
Centra handlowe jako przestrzeń dla młodych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama