Reklama

Toyota wiceliderem polskiego rynku

Dużym sukcesem zakończyła w Polsce ubiegły rok w Toyota. Po odliczeniu z łącznej liczby nowych rejestracji samochodów, które wyjechały za granicę (dane Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar), japońska marka jest wiceliderem rynku, ustępując jedynie Skodzie.

Aktualizacja: 10.01.2015 10:03 Publikacja: 10.01.2015 09:31

Toyota wiceliderem polskiego rynku

Toyota wiceliderem polskiego rynku

Foto: Bloomberg

W minionych dwunastu miesiącach polski odział koncernu – Toyota Motor Poland (TMP) sprzedał ponad 30,6 tys. samochodów, o przeszło 7,2 tys. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost na poziomie 31 proc. – W 2015 roku spodziewamy się kolejnego wzrostu sprzedaży – zapowiedział na piątkowym spotkaniu z dziennikarzami motoryzacyjnymi prezes TMP, Jacek Pawlak.

Powodzeniem mają się cieszyć samochody hybrydowe. Ubiegły rok był w sprzedaży tego rodzaju aut Toyoty rekordowy. Klienci kupili ponad 2,5 tys. sztuk, co dało marce w tym segmencie 65-procentowy wzrost rejestracji i przyrost w porównaniu do roku poprzedniego o tysiąc aut. W przypadku kompaktowego modelu Auris – to lider całej sprzedaży Toyoty w Polsce - odmiana hybrydowa stanowi już jedną piątą wszystkich rejestracji. Motorem ubiegłorocznej sprzedaży były także modele Yaris oraz RAV4. Sprzedaż na poziomie przekraczającym 3 tys. sztuk osiągnęły także Avensis oraz Corolla.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Biznes
Co dalej z prezesem UKE? Zanosi się na bezkrólewie
Biznes
Antydronowa gorączka, porozumienie ws. TikToka i chińskie elektryki z UE
Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Reklama
Reklama