Reklama
Rozwiń

Toyota wiceliderem polskiego rynku

Dużym sukcesem zakończyła w Polsce ubiegły rok w Toyota. Po odliczeniu z łącznej liczby nowych rejestracji samochodów, które wyjechały za granicę (dane Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar), japońska marka jest wiceliderem rynku, ustępując jedynie Skodzie.

Aktualizacja: 10.01.2015 10:03 Publikacja: 10.01.2015 09:31

Toyota wiceliderem polskiego rynku

Toyota wiceliderem polskiego rynku

Foto: Bloomberg

W minionych dwunastu miesiącach polski odział koncernu – Toyota Motor Poland (TMP) sprzedał ponad 30,6 tys. samochodów, o przeszło 7,2 tys. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost na poziomie 31 proc. – W 2015 roku spodziewamy się kolejnego wzrostu sprzedaży – zapowiedział na piątkowym spotkaniu z dziennikarzami motoryzacyjnymi prezes TMP, Jacek Pawlak.

Powodzeniem mają się cieszyć samochody hybrydowe. Ubiegły rok był w sprzedaży tego rodzaju aut Toyoty rekordowy. Klienci kupili ponad 2,5 tys. sztuk, co dało marce w tym segmencie 65-procentowy wzrost rejestracji i przyrost w porównaniu do roku poprzedniego o tysiąc aut. W przypadku kompaktowego modelu Auris – to lider całej sprzedaży Toyoty w Polsce - odmiana hybrydowa stanowi już jedną piątą wszystkich rejestracji. Motorem ubiegłorocznej sprzedaży były także modele Yaris oraz RAV4. Sprzedaż na poziomie przekraczającym 3 tys. sztuk osiągnęły także Avensis oraz Corolla.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec
Biznes
Microsoft zwolni 9000 pracowników, bo inwestuje w sztuczną inteligencję