Dotychczasowy wieloletni (25 lat na stanowiskach kierowniczych w spółce) prezes zarządu największej wytwórni helikopterów w kraju Mieczysław Majewski objął stanowisko wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej.
Kadrowe roszady
O możliwej, kadrowej roszadzie w "Świdniku", w środowisku lotniczym, mówiło się już od pewnego czasu. Krzysztof Krystowski ma doświadczenie w branży – zanim stanął na czele, reorganizowanego obecnie, Polskiego Holdingu Obronnego ( wszystkie produkcyjne spółki PHO włączone zostały do konsolidującej zbrojeniówkę Polskiej Grupy Zbrojeniowej), z sukcesami kierował Avio Polska,włosko – polskimi zakładami produkującymi komponenty turbin i silników lotniczych.
Te doświadczenia Krystowski – który ma w swoim CV także funkcję odpowiadającego m. in. za offset i innowacje, wiceministra gospodarki w rządach Leszka Millera i Marka Belki , ma wykorzystać w świdnickich PZL. To obecnie jedno z największych, zatrudniających 3,2 tys. fachowców przedsiębiorstw lotniczych w kraju.
Helikopterowy przetarg
PZL Świdnik i właściciel firmy AgustaWestland uczestniczą obecnie w największym, wartym 10 mld zł przetargu na dostawy wojskowych śmigłowców wsparcia. Nowy prezes ma zapewne wzmóc marketingowe działania na rzecz włoskiej oferty dla polskiej armii.
Zakłady w Świdniku od prywatyzacji w 2010 r. , przeszły metamorfozę. Inwestycje nowego właściciela, warte ponad 300 mln zł umocniły pozycję firmy w globalnym koncernie AW, który dzierży niemal trzecią część rynku śmigłowcowego na świecie. To w Polsce powstaje obecnie większość kadłubów i struktur dla prawie wszystkich typów śmigłowców produkowanych przez AgustaWestland. Od najmniejszych AW 119 Koala, po ciężkie, transportowe AW 101. Średni helikopter AW 139, obecnie najbardziej rozpowszechniona, uniwersalna maszyna włoskiego koncernu, w znacznej części została zaprojektowana przez inżynierów z PZL. Świdnicki zakład zrobił też do niej kilkaset kompletnych kadłubów.