Reklama

Zmiany w zarządzie śmigłowcowego "Świdnika"

Krzysztof Krystowski były szef zbrojeniowego Bumaru a potem Polskiego Holdingu Obronnego został prezesem i dyrektorem zarządzającym, należących do włosko-brytyjskiego giganta śmigłowcowego AgustaWestland, lubelskich zakładów PZL Świdnik.

Publikacja: 21.01.2015 13:35

Krzysztof Krystowski były szef zbrojeniowego Bumaru a potem Polskiego Holdingu Obronnego został prez

Krzysztof Krystowski były szef zbrojeniowego Bumaru a potem Polskiego Holdingu Obronnego został prezesem i dyrektorem zarządzającym, należących do włosko-brytyjskiego giganta śmigłowcowego, lubelskich zakładów PZL Świdnik.

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

Dotychczasowy wieloletni (25 lat na stanowiskach kierowniczych w spółce) prezes zarządu największej wytwórni helikopterów w kraju Mieczysław Majewski objął stanowisko wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej.

Kadrowe roszady

O możliwej, kadrowej roszadzie w "Świdniku", w środowisku lotniczym, mówiło się już od pewnego czasu. Krzysztof Krystowski ma doświadczenie w branży – zanim stanął na czele, reorganizowanego obecnie, Polskiego Holdingu Obronnego ( wszystkie produkcyjne spółki PHO włączone zostały do konsolidującej zbrojeniówkę Polskiej Grupy Zbrojeniowej), z sukcesami kierował Avio Polska,włosko – polskimi zakładami produkującymi komponenty turbin i silników lotniczych.

Te doświadczenia Krystowski – który ma w swoim CV także funkcję odpowiadającego m. in. za offset i innowacje, wiceministra gospodarki w rządach Leszka Millera i Marka Belki , ma wykorzystać w świdnickich PZL. To obecnie jedno z największych, zatrudniających 3,2 tys. fachowców przedsiębiorstw lotniczych w kraju.

Helikopterowy przetarg

PZL Świdnik i właściciel firmy AgustaWestland uczestniczą obecnie w największym, wartym 10 mld zł przetargu na dostawy wojskowych śmigłowców wsparcia. Nowy prezes ma zapewne wzmóc marketingowe działania na rzecz włoskiej oferty dla polskiej armii.

Zakłady w Świdniku od prywatyzacji w 2010 r. , przeszły metamorfozę. Inwestycje nowego właściciela, warte ponad 300 mln zł umocniły pozycję firmy w globalnym koncernie AW, który dzierży niemal trzecią część rynku śmigłowcowego na świecie. To w Polsce powstaje obecnie większość kadłubów i struktur dla prawie wszystkich typów śmigłowców produkowanych przez AgustaWestland. Od najmniejszych AW 119 Koala, po ciężkie, transportowe AW 101. Średni helikopter AW 139, obecnie najbardziej rozpowszechniona, uniwersalna maszyna włoskiego koncernu, w znacznej części została zaprojektowana przez inżynierów z PZL. Świdnicki zakład zrobił też do niej kilkaset kompletnych kadłubów.

Reklama
Reklama

Komozytowe centrum doskonałości

Lubelska firma specjalizuje się obecnie w budowie helikopterowych struktur. Już teraz spółka, dzięki temu , że oprócz komponentów, produkuje też kompletne, własne śmigłowce: Sokoły, uzbrojone Głuszce i najmniejsze szkoleniowe SW-4 Puszczyk, rozwinęła niemal wszystkie kluczowe technologie lotnicze: od obróbki mechanicznej, po chemiczne procesy np. antykorozyjnego zabezpieczania poszycia statków powietrznych. To unikalna koncentracja kompetencji w jednej firmie branży lotniczej. Światowy poziom osiągnęły PZL przede wszystkim w dziedzinie przetwarzania i stosowania materiałów kompozytowych. Świdnik był jednym z pionierów stosowania technologii klejenia wytrzymałych laminatów w kraju i obecnie jest ważnym centrum obróbki kompozytów Europie.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama