Sprzedaż ciężarówek w 2015 roku będzie wysoka

Zainteresowanie zakupami samochodów ciężarowych nie maleje – zapewnia szef sprzedaży samochodów ciężarowych w Mercedes-Benz Polska Przemysław Rajewski. To dobra wiadomość dla importerów samochodów ciężarowych, bo rok 2014 należał do udanych.

Publikacja: 02.02.2015 05:48

Zainteresowanie zakupami samochodów ciężarowych nie maleje – zapewnia szef sprzedaży samochodów cięż

Zainteresowanie zakupami samochodów ciężarowych nie maleje – zapewnia szef sprzedaży samochodów ciężarowych w Mercedes-Benz Polska Przemysław Rajewski.

Foto: Bloomberg

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego urzędy w Polsce zarejestrowały 17 382 nowe samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) powyżej 6 ton. Było to mniej o blisko 10 proc. niż w 2013 roku, jednak mimo tego spadku 2014 należy do jednych z najlepszych w historii. Polski rynek dla europejskich marek należy do kluczowych i mieści się co najmniej w pierwszej dziesiątce.

Dyrektor sprzedaży samochodów ciężarowych Renault na Europę i Bliski Wschód Olivier de Saint-Meleuc przewiduje, że w najbliższych latach rynek Europy Środkowej wzrośnie o 20 proc., a koniem pociągowym dla regionu będzie Polska. – Te prognozy wynikają z mocnych przesłanek makroekonomicznych – uzasadnia opinię.

Także szef sprzedaży DAF Zbigniew Kołodziejek nie widzi zagrożeń dla wzrostu sprzedaży. – PKB Polski wzrośnie w tym roku o ponad 3 proc., a zapotrzebowanie na transport wynika z zapotrzebowania na towar – tłumaczy Kołodziejek. Dodaje, że nawet zagraniczne restrykcje, jak próba obłożenia polskich firm przepisami o niemieckiej płacy minimalnej, rosyjskie restrykcje lub francuskie i belgijskie zakazy wypoczynku w kabinie kierowy nie spowodują znacznego regresu wśród polskich przewoźników.

Kołodziejek wskazuje, że dobrym prognostykiem na 2015 rok był zaskakująco dobry grudzień i duży napływ zamówień w styczniu.

Paweł Paluch ze Scanii dodaje, że o dużym zapotrzebowaniu na transport świadczy także wysoka sprzedaż samochodów z drugiej ręki. W 2014 roku polskie firmy zarejestrowały ponad 23 tys. używanych samochodów o dmc powyżej sześciu ton, o 6 tys. więcej niż pojazdów nowych. Popyt na ciężarówki z drugiej ręki był w 2014 roku o 19 proc. większy niż w 2013.

Importerzy podkreślają, że nowe modele są wyraźnie oszczędniejsze od starszych generacji, dzięki czemu przewoźnicy z nowym taborem mają wyższe marże niż ze starym. W sumie tegoroczna sprzedaż nowych samochodów ciężarowych o dmc powyżej 6 ton może po raz kolejny osiągnąć poziom 17 tys. sztuk.

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego urzędy w Polsce zarejestrowały 17 382 nowe samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) powyżej 6 ton. Było to mniej o blisko 10 proc. niż w 2013 roku, jednak mimo tego spadku 2014 należy do jednych z najlepszych w historii. Polski rynek dla europejskich marek należy do kluczowych i mieści się co najmniej w pierwszej dziesiątce.

Dyrektor sprzedaży samochodów ciężarowych Renault na Europę i Bliski Wschód Olivier de Saint-Meleuc przewiduje, że w najbliższych latach rynek Europy Środkowej wzrośnie o 20 proc., a koniem pociągowym dla regionu będzie Polska. – Te prognozy wynikają z mocnych przesłanek makroekonomicznych – uzasadnia opinię.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Setki tysięcy Rosjan wyjadą na majówkę. Gdzie będzie ich najwięcej
Biznes
Giganci łączą siły. Kto wygra wyścig do recyclingu butelek i przejmie miliardy kaucji?
Biznes
Borys Budka o Orlenie: Stajnia Augiasza to nic. Facet wydawał na botoks
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie