W 2013 roku inteligentne telefony miał już co trzeci z nas. W ubiegłym roku do zakupu takiego urządzenia przyznało się już 44 proc. Polaków. W efekcie Polska osiągnęła poziom średniej europejskiej.

Eksperci szacują, że jeżeli popularność smartfonów będzie rosła w tym tempie, to w 2015 roku powinno je posiadać już ponad 60 proc. Polaków. – Śmiało można powiedzieć, ze smartfony zmieniły nasze życie na dobre. Rozwiązanie mobilne są przyszłością nie tylko działań marketingowych, ale przede wszystkim komunikacji. Już blisko 65 proc. Polaków korzysta z przeglądarek internetowych na smartfonach, z aplikacji mobilnych 46 proc., a 96,3 proc. deklaruje, że SMS-y są najchętniej wykorzystywaną formą komunikacji – komentuje Artur Sadowski, szef platformy SerwerSMS.pl.

Jak dodaje Daniel Zawiliński, odpowiedzialny za Marketing w tej firmie, powoli odchodzimy od rozwiązań desktopowych czy laptopów. – Z badań ekspertów wynika, że 93 proc. użytkowników szuka informacji w internecie za pomocą smartfona w domu, 75 proc. użytkowników w pracy, a 55 proc. podczas zakupów. Coraz częściej możemy zaobserwować konsumentów, którzy stoją przed półkami sklepowymi i porównują ceny oglądanych produktów z tymi oferowanymi w internecie. SMS-y, aplikacje mobilne czy też to narzędzia, za pomocą których konsumenci mogą być skutecznie i szybko informowani o promocjach czy nowych ofertach – zaznacza.

Z analiz wynika, że na polskim rynku smartfonów niepodzielnie króluje Samsung (38 proc.), wyprzedzając LG (15,5 proc.) i Sony (13 proc.). Do Apple należy tylko 3 proc. naszego rynku.