Tylko w styczniu bieżącego roku Poczta (PP) sprzedała o 59,8 proc. więcej przesyłek kurierskich niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W sumie, jak wylicza operator, sprzedaż tych usług w ciągu ostatnich 3 lat zwiększyła się prawie sześciokrotnie.
Ekspansja Poczteksu na rynku przesyłek rozpoczęła się w 2012 roku od obniżki, w niektórych przypadkach, nawet o połowę cen usług kurierskich. W konsekwencji PP co roku zwiększa swój udział w rynku usług paczkowo-kurierskich. W 2013 roku było to 17 proc. Wstępne szacunki mówią, że w 2015 roku będzie to już ponad 18-proc. udział w rynku.
Najpopularniejszą usługą kurierską w 2014 był Kurier 48 - wybierany przez 75 procent kupujących. Badania PP pokazują, że najczęściej usługi kurierskie Poczteksu wybierają klienci biznesowi, ceniący sobie elastyczność i gwarancję dostawy. Z usług Poczty korzystają największe sklepy, sprzedające w internecie (z PP współpracuje ponad 60 proc. polskich e-sklepów).