W tym tygodniu zacznie się pierwszy etap inwestycji mający trwać do końca maja. Demontowane będą szklane kubiki w hali głównej, ruszą pierwsze rozbiórki w podziemnych galeriach. Wyłączone z użytku zostaną jedne ze schodów prowadzące do dworca WKD. W następnej kolejności zacznie się budowa nowych lokali komercyjnych przy zewnętrznych częściach hali głównej.
Na dworcu powstanie nowa antresola, na którą z poziomu zero będzie można dotrzeć schodami ruchomymi. Podróżni zyskają w ten sposób dodatkową przestrzeń. Zmiany czekają także nieremontowaną dotychczas galerię zachodnią wraz z dojściem do stacji WKD Śródmieście i część galerii północnej. Ich wygląd zostanie dostosowany do pozostałych galerii podziemnych. Dodatkowo, lokale na galerii zachodniej zostaną przeniesione na jedną stronę, co pozwoli na uzyskanie większej przestrzeni w podziemnych korytarzach. Cała inwestycja – tzw. estetyzacja dworca - ma się zakończyć w czwartym kwartale tego roku.
O ile prace na dworcu warszawskim to praktycznie tylko lifting, na innych dworcach modernizacja jest gruntowna. W Gliwicach PKP wyda 156 mln zł na przebudowę nie tylko budynku dworcowego, ale także tuneli i peronów. Połowę inwestycji finansuje UE. W Szczecinie prace rozbiórkowe przy dworcu zaczęły się już w styczniu: obecnie rozbierane są fragmenty budynku, a mur oporowy oddzielający ulicę Owocową od peronów jest poddawany renowacji. Jeszcze w tym miesiącu zacznie się budowa fundamentów pod kładkę i prace na czwartym peronie. W Łodzi, gdzie za 1,75 mld zł powstaje nowy dworzec Łódź Fabryczna, zaczyna się układanie pierwszych torów, a w głównej hali, 16 metrów pod ziemią, budowane są cztery perony. Trzy z nich będą długie na 400 metrów, a jeden na 300 metrów. Dworzec ma być jednym z najnowocześniejszych w Europie.
W końcu ubiegłego roku zaczął funkcjonować zmodernizowany dworzec w Nowym Sączu, gdzie remont objął m.in. wyburzenie części ścian, wymianę drzwi i okien, odnowienie witryn wejściowych oraz renowację elewacji zewnętrznej. Wszystkie elementy wystroju wnętrza i detale architektoniczne nawiązują do wyglądu budynku z początku XX wieku. W samej Małopolsce była to to trzecia taka inwestycja: w lutym otwarto podziemny dworzec w Krakowie, niedawno zaczął działać dworzec w Rabce Zdrój.
Dwa lata temu PKP zainwestowała w dworce 115 mln zł, w ubiegłym roku (17 zakończonych inwestycji) wydała 220 mln zł. Z kolei w roku 2015 planuje wydać ok. 390 mln zł.