Reklama

PepsiCo przejmuje oficjalny sponsoring w NBA

PepsiCo odniosło zwycięstwo nad swoim najgroźniejszym rywalem Coca-Colą - będzie oficjalnym sponsorem National Basketball Association.

Aktualizacja: 14.04.2015 17:02 Publikacja: 14.04.2015 16:38

PepsiCo przejmuje oficjalny sponsoring w NBA

Foto: Bloomberg

Dzięki umowie, której szczegółów finansowych nie ujawniono, Pepsi, po raz pierwszy od 28 lat, będzie oficjalnym partnerem kilku koszykarskich lig w Ameryce Północnej: NBA, WNBA, NBA D-League oraz programu USA Basketball. Kontrakt National Basketball Association z Coca-Colą wygasa z końcem roku 2014-2015.

Dla PepsiCo jest to część strategii opierającej się na promocji marki poprzez sport zawodowy. Koncern jest już oficjalnym sponsorem dwóch najpotężniejszych gier zespołowych w USA – futbolu amerykańskiego (National Football League) oraz baseballa (Major League Baseball), a także hokeja na lodzie (National Hockey League).

Głównym napojem promowanym w NBA, a także w żeńskiej WNBA, ma być Mountain Dew – poinformowała prezes i dyrektor generalna PepsiCo Indra Nooyi, podczas konferencji prasowej w Nowym Jorku. Innymi promowanymi w NBA markami napojów będą Aquafina i Brisk, a zakąsek – Doritos oraz Ruffles.

Podpisany kontrakt wskazuje na odmienne strategie marketingowe obrane przez Coca-Colę i PepsiCo w celu pozyskania najmłodszego segmentu konsumentów. PepsiCo chce dotrzeć do niego poprzez marketing sportowy.

Coca-Cola najwyraźniej stawia na poszerzanie swojego udziału w rynku poprzez media społecznościowe. Temu ma służyć między innymi rozszerzenie programu Share A Coke, w którym na butelkach napojów pojawiają się nazwiska żywych ludzi.

Reklama
Reklama

Coca-Cola również nie rezygnuje z obecności w zawodowych ligach, ale nastawia się na indywidualny sponsoring poszczególnych sportowców oraz klubów.

Zdaniem Johna Sichera, redaktora fachowego periodyku branżowego "Beverage Digest", to jednak PepsiCo wychodzi zwycięsko z ostatniej rundy rywalizacji o amerykański rynek napojów bezalkoholowych. - PepsiCo jest obecnie zdecydowanym liderem marketingu sportowego w północnoamerykańskich ligach gier zespołowych – uważa Sicher.

Tomasz Deptuła z Nowego Jorku

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama