PepsiCo przejmuje oficjalny sponsoring w NBA

PepsiCo odniosło zwycięstwo nad swoim najgroźniejszym rywalem Coca-Colą - będzie oficjalnym sponsorem National Basketball Association.

Aktualizacja: 14.04.2015 17:02 Publikacja: 14.04.2015 16:38

PepsiCo przejmuje oficjalny sponsoring w NBA

Foto: Bloomberg

Dzięki umowie, której szczegółów finansowych nie ujawniono, Pepsi, po raz pierwszy od 28 lat, będzie oficjalnym partnerem kilku koszykarskich lig w Ameryce Północnej: NBA, WNBA, NBA D-League oraz programu USA Basketball. Kontrakt National Basketball Association z Coca-Colą wygasa z końcem roku 2014-2015.

Dla PepsiCo jest to część strategii opierającej się na promocji marki poprzez sport zawodowy. Koncern jest już oficjalnym sponsorem dwóch najpotężniejszych gier zespołowych w USA – futbolu amerykańskiego (National Football League) oraz baseballa (Major League Baseball), a także hokeja na lodzie (National Hockey League).

Głównym napojem promowanym w NBA, a także w żeńskiej WNBA, ma być Mountain Dew – poinformowała prezes i dyrektor generalna PepsiCo Indra Nooyi, podczas konferencji prasowej w Nowym Jorku. Innymi promowanymi w NBA markami napojów będą Aquafina i Brisk, a zakąsek – Doritos oraz Ruffles.

Podpisany kontrakt wskazuje na odmienne strategie marketingowe obrane przez Coca-Colę i PepsiCo w celu pozyskania najmłodszego segmentu konsumentów. PepsiCo chce dotrzeć do niego poprzez marketing sportowy.

Coca-Cola najwyraźniej stawia na poszerzanie swojego udziału w rynku poprzez media społecznościowe. Temu ma służyć między innymi rozszerzenie programu Share A Coke, w którym na butelkach napojów pojawiają się nazwiska żywych ludzi.

Coca-Cola również nie rezygnuje z obecności w zawodowych ligach, ale nastawia się na indywidualny sponsoring poszczególnych sportowców oraz klubów.

Zdaniem Johna Sichera, redaktora fachowego periodyku branżowego "Beverage Digest", to jednak PepsiCo wychodzi zwycięsko z ostatniej rundy rywalizacji o amerykański rynek napojów bezalkoholowych. - PepsiCo jest obecnie zdecydowanym liderem marketingu sportowego w północnoamerykańskich ligach gier zespołowych – uważa Sicher.

Tomasz Deptuła z Nowego Jorku

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne