Dzięki umowie, której szczegółów finansowych nie ujawniono, Pepsi, po raz pierwszy od 28 lat, będzie oficjalnym partnerem kilku koszykarskich lig w Ameryce Północnej: NBA, WNBA, NBA D-League oraz programu USA Basketball. Kontrakt National Basketball Association z Coca-Colą wygasa z końcem roku 2014-2015.
Dla PepsiCo jest to część strategii opierającej się na promocji marki poprzez sport zawodowy. Koncern jest już oficjalnym sponsorem dwóch najpotężniejszych gier zespołowych w USA – futbolu amerykańskiego (National Football League) oraz baseballa (Major League Baseball), a także hokeja na lodzie (National Hockey League).
Głównym napojem promowanym w NBA, a także w żeńskiej WNBA, ma być Mountain Dew – poinformowała prezes i dyrektor generalna PepsiCo Indra Nooyi, podczas konferencji prasowej w Nowym Jorku. Innymi promowanymi w NBA markami napojów będą Aquafina i Brisk, a zakąsek – Doritos oraz Ruffles.
Podpisany kontrakt wskazuje na odmienne strategie marketingowe obrane przez Coca-Colę i PepsiCo w celu pozyskania najmłodszego segmentu konsumentów. PepsiCo chce dotrzeć do niego poprzez marketing sportowy.
Coca-Cola najwyraźniej stawia na poszerzanie swojego udziału w rynku poprzez media społecznościowe. Temu ma służyć między innymi rozszerzenie programu Share A Coke, w którym na butelkach napojów pojawiają się nazwiska żywych ludzi.