Lamborghini należący do grupy Volkswagena ma nadzieję, że jego SUV pozwoli mu powtórzyć sukces konkurenta Porsche na szybko rosnącym rynku luksusowych aut o napędzie na 4 koła i zwiększyć rentowność. Zakłada produkcję ok.3 tys. samochodów rocznie, co zwiększy ponad dwukrotnie ich dostawy klientom; w 2014 r. było to 2530.
- Wprowadzenie trzeciego modelu oznacza dla nas początek nowej ery - oświadczył prezes Stephan Winkelmann. Razem z premierem Matteo Renzim podpisał w Rzymie list intencyjny w tej sprawie.
Firma zapowiedziała zatrudnienie dodatkowych 500 pracowników, zwiększając niemal dwukrotnie załogę zakładu w Emilia Romagna i zainwestuje kilkaset milionów euro w cały projekt.
Rząd Włoch przyznał firmie ulgi podatkowe i inne zachęty na łączną sumę 90 mln euro, aby Lamborghini zachował we Włoszech produkcję nowego auta. Swoim SUV-em firma nastawia się na bogatych miłośników pojazdów 4x4 w takich krajach jak USA, Chiny, Niemcy, Rosja, W.Brytania i na Bliskim Wschodzie. Producent ma też nadzieję na zwiększenie grona swych klientów o rodziny i tych, którym spodoba się ich marka.
Wersja koncepcyjna o nazwie Urus została pokazana w 2012 r.