Badania pokazują, że popyt na różnego rodzaju inteligentne opaski i zegarki w ciągu paru lat mocno wystrzeli. Do 2019 r. liczba takich urządzeń na globalnym rynku ma się potroić, przekraczając próg 126 mln. Eksperci IDC wskazują, że rok do roku produkcja wearables powiększa się o 45 proc. W ubiegłym roku wyprodukowano na całym świecie 19,6 mln takich gadżetów. W tym roku liczba ta wzrośnie ponad dwukrotnie.
- Warto zwrócić uwagę na znaczący wzrost udziału w rynku urządzeń do noszenia, sprzętu wyposażonego w możliwość uruchamiania aplikacji typu „third party". W tym roku pojawi się 25,7 mln urządzeń tego typu - tłumaczy Jarek Smulski, analityk IDC.
Jedna z najpopularniejszych marek ubrań w USA stworzyła niedawno ubrania do tenisa, posiadające dyskretnie wetkane w nylonową tkaninę specjalne czujniki aktywności gracza, monitorujące m.in. rytm bicia serca czy liczbę oddechów, przesyłane następnie do specjalnej aplikacji. W ten sposób zawodnik otrzymuje własną „zdrowotną bazę" pozwalającą nie tylko śledzić poprawę kondycji, lecz także ogólny stan zdrowia. Bycie fit w kontekście technologii ubieralnych to ważny trend. Dziś wśród użytkowników technologii do noszenia ponad 60 proc. posiada opaski zdrowotne lub fitnesowe – informuje IDC.