Samochód wzbudził już zainteresowanie potencjalnych partnerów w Iranie — poinformował wiceprezes Renaulta-Nisssana, Gérard Detourbet, który kierował pracami nad nową tanią strukturą Kwida. — Tego rodzaju pojazd pasowałby do irańskiego rynku — uważa.

- Przedstawiliśmy już ten samochód pewnym ludziom, są nim zainteresowani. Ale od zainteresowania do decyzji upłynie trochę czasu — powiedział.

Różnym firmom samochodowym zależy na odbudowaniu działalności w Iranie po osiągnięciu przez ten kraj porozumienia z 6 mocarstwami o ograniczeniu programu jądrowego i zniesieniu sankcji. Renault i PSA Peugeot Citroen przyznają, że muszą unowocześnić oferowane dawne modele dla obrony silnej pozycji na tym rynku, jaką miały przed zaostrzeniem sankcji w 2011 r.

Sprzedaż w Iranie sedanów Logana pierwszej generacji zmalała, Renault pokazał w maju w Indiach model Kwid posadowiony na płycie CMF-A Detourbeta. Renault-Nissan zakłada dojście do sprzedaży miliona samochodów rożnych wersji produkowanych na tej płycie

Detourbet podkreślił, że nie podjęto jeszcze decyzji o nowych modelach dla Iranu ani o miejscu ich montażu. Prace nad tymi planami potrwają jeszcze ponad miesiąc do dwóch miesięcy. reuters, p. r.