Michelin odczuł skutki konkurencji z Azji

Francuski producent opon podał, że obniżki cen wymuszone konkurencją z Azji wpłynęły na jego wyniki. Jego akcje w Paryżu staniały nawet o 7,1 proc.

Publikacja: 28.07.2015 16:15

Michelin odczuł skutki konkurencji z Azji

Foto: Bloomberg

Zysk netto wzrósł o 13,3 proc. do 624 mln euro, obroty o 8,5 proc. do 10,5 mld euro podczas gdy analitycy zakładali 10,3 mld. Niższe koszty surowców miały pokryć z nadwyżką skutki obniżenia cen w 2015 r., ale w praktyce było odwrotnie: firma z Clermont-Ferrand zaoszczędziła 228 mln euro na tańszym kauczuku, stali i produktach naftowych, natomiast na niższych cenach straciła 497 mln euro obrotów w I półroczu. Zyskała z kolei 971 mln euro na kursach walutowych przy sprzedaży swych wyrobów poza Europą korzystając ze słabszego euro.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca