Michelin odczuł skutki konkurencji z Azji

Francuski producent opon podał, że obniżki cen wymuszone konkurencją z Azji wpłynęły na jego wyniki. Jego akcje w Paryżu staniały nawet o 7,1 proc.

Publikacja: 28.07.2015 16:15

Michelin odczuł skutki konkurencji z Azji

Foto: Bloomberg

Zysk netto wzrósł o 13,3 proc. do 624 mln euro, obroty o 8,5 proc. do 10,5 mld euro podczas gdy analitycy zakładali 10,3 mld. Niższe koszty surowców miały pokryć z nadwyżką skutki obniżenia cen w 2015 r., ale w praktyce było odwrotnie: firma z Clermont-Ferrand zaoszczędziła 228 mln euro na tańszym kauczuku, stali i produktach naftowych, natomiast na niższych cenach straciła 497 mln euro obrotów w I półroczu. Zyskała z kolei 971 mln euro na kursach walutowych przy sprzedaży swych wyrobów poza Europą korzystając ze słabszego euro.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne