Reklama
Rozwiń
Reklama

MSP oczekuje od zarządu LOT-u dokończenia restrukturyzacji

MSP jako właściciel PLL LOT oczekuje od zarządu zakończenia restrukturyzacji do końca roku i przedstawienia w najbliższym czasie planu rozwoju, zaopiniowanego przez radę nadzorczą - poinformowało ministerstwo skarbu. W poniedziałek powołano p.o. prezesa LOT-u.

Publikacja: 01.09.2015 16:56

Rada Nadzorcza PLL LOT podjęła w poniedziałek decyzję o powierzeniu pełnienia obowiązków prezesa LOT-u Marcinowi Celejewskiemu, członkowi zarządu ds. handlowych. Decyzja ta ma związek z rezygnacją Sebastiana Mikosza z funkcji prezesa zarządu PLL LOT S.A.

Resort skarbu pytany o tę decyzję zaznaczył, że "powoływanie członków zarządu w PLL LOT należy do wyłącznej kompetencji rady nadzorczej spółki". "MSP jako właściciel PLL LOT oczekuje od zarządu zakończenia restrukturyzacji do końca roku. Ponadto oczekujemy, że zarząd przedstawi w najbliższym czasie plan rozwoju, zaopiniowany przez radę nadzorczą" - napisano.

MSP potwierdziło też, że jest "nadal otwarte na rozmowy z potencjalnym inwestorem  wierząc, że proces zakończy się sukcesem". "Proces przekształceń własnościowych jest skomplikowany, wymaga przygotowania ważnych dokumentów korporacyjnych zarówno przez spółkę, jak i przez MSP. Kluczowym założeniem jest wypracowanie optymalnych warunków dla rozwoju spółki, jak i dla interesu Skarbu Państwa" - zastrzegł resort.

Media spekulowały, że powodem rezygnacji Sebastiana Mikosza z funkcji prezesa LOT-u były przeciągające się negocjacje z potencjalnym inwestorem, amerykańskim funduszem Indigo Partners. MSP zapewniało, że nie jest prawdą, że jakkolwiek opóźnia proces, który umożliwiłby wejście do LOT inwestora. Minister skarbu Andrzej Czerwiński także zapewniał o otwartości na rozmowy z potencjalnym inwestorem.

Mikosz był prezesem LOT-u dwukrotnie. Pierwszy raz w 2009 roku; po raz drugi w lutym 2013 r. Pod koniec 2012 roku LOT stał się niewypłacalny i konieczna była pomoc państwa.

Reklama
Reklama

Pierwszą transzę pomocy publicznej LOT otrzymał w grudniu 2012 r. - było to 400 mln zł. Komisja Europejska zatwierdziła pomoc państwa dla spółki w lipcu 2014 r. KE zaakceptowała również plan jej restrukturyzacji; uznała też, że pomoc na restrukturyzację w wysokości 804 mln zł jest zgodna z unijnymi zasadami pomocy państwa. Ostatecznie poza pierwszą transzą pomocy w wysokości 400 mln zł, przewoźnik drugą transzę wykorzystał tylko w części, otrzymując 127 mln zł. W zeszłym roku spółka zarobiła na lataniu 99,4 mln zł. Był to pierwszy zysk przewoźnika od siedmiu lat.

Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama