Avis z Toyotą uruchamiają w Polsce hybrydową flotę

Ekologia wkracza do wypożyczalni samochodów. Firma Avis wraz z Toyotą uruchamiają eksperymentalny projekt: ofertę najmu samochodów hybrydowych.

Publikacja: 10.09.2015 20:21

Pilotażowa faza przedsięwzięcia realizowana będzie w Polsce. Dla klientów zarówno indywidualnych jak i biznesowych wypożyczalnie Avis oferują obecnie 40 samochodów (najnowszy model Aurisa – kombi Touring Sports), ale wraz z rozwojem programu flota będzie powiększana.

Uruchomienie programu ma umożliwić polskim klientom łatwy dostęp do samochodów hybrydowych. Opłaty za wynajem hybrydowych Aurisów zostały skalkulowane w taki sposób, aby mogli z niej skorzystać klienci zainteresowani użytkowaniem samochodów kompaktowych z segmentu C lub większych z segmentu D. Grupą docelową są małe i średnie firmy. Samochody będą dostępne w całej Polsce, zwłaszcza w największych miastach, w których znajdują się międzynarodowe lotniska. - Jest to najliczniejsza grupa średnich automatów, a wynik eksperymentu przesądzi o dalszym jej rozwoju – mówi dyrektor sprzedaży i marketingu Avis Polska, Radosław Gutknecht.

Pierwsze hybrydowe Aurisy pojawiły się w polskiej sieci wypożyczalni już pod koniec lipca, natomiast obecnie użytkowane są już wszystkie zamówione pojazdy. Jest to największa hybrydowa flota wśród wypożyczalni samochodów w Polsce. Avis ma zbierać i analizować wyniki wspólnego przedsięwzięcia z Toyotą. Jeżeli wyniki będą pozytywne, projekt zostanie rozszerzony na kraje bałtyckie, w których funkcjonuje Avis.

Toyota liczy, że realizowany z Avisem projekt przyczyni się do popularyzacji samochodów hybrydowych. - Wielu kierowców interesuje się technologią hybrydową, jednak tylko nieliczni mogą ją poznać w praktyce. Dzięki przedsięwzięciu Avisu i Toyoty wiele osób usiądzie za kierownicą hybrydy, często pierwszy raz – mówi szef PR w Toyota Motor Poland, Robert Mularczyk.

Toyota jest pionierem w produkcji samochodów hybrydowych. W sierpniu sprzedaż tego typu pojazdów japońskiego producenta przekroczyła na świecie 8 milionów sztuk. W dodatku ostatni milion sprzedaży został osiągnięty w zaledwie 8 miesięcy.

Od premiery Toyoty Prius w 1997 roku japoński producent stopniowo dodaje do puli samochodów hybrydowych kolejne modele. Obecnie Toyota ma w ofercie 30 modeli hybrydowych sprzedawanych na ponad 90 rynkach oraz jedną hybrydę typu plug-in ładowaną z gniazdka.

W przypadku Aurisa, wersja hybrydowa stanowi na rynku europejskim już połowę całkowitej sprzedaży modelu. W Polsce w 2014 roku co piąty sprzedany w Polsce Auris był hybrydą. W pierwszej połowie obecnego roku - już co czwarty.

W przypadku Lexusa sprzedaż modeli hybrydowych przekracza 80 proc. To nawet lepszy wyniki od średniego udziału hybryd w sprzedaży tej marki na rynku europejskim, która sięga 70 proc. Toyota uważa technologię hybrydową za kluczową w tworzeniu samochodów przyjaznych środowisku w XXI wieku. Samochody hybrydowe zmniejszyły emisję dwutlenku węgla do atmosfery2 o 58 milionów ton względem samochodów spalinowych o podobnej wielkości i osiągach. Japońska marka szacuje, że hybrydy jej produkcji zaoszczędziły 22 miliardy litrów paliwa.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne