Otwarcie drugiego odcinka trasy umożliwiły pozytywne wyniki kontroli oraz decyzja o pozwoleniu na użytkowanie wydana przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Nowy odcinek drogi usprawni ruch w kierunku południowym poprzez ominięcie Raszyna i Janek.
Budowa trasy S8 na odcinku od węzła Opacz do węzła Paszków zgodnie z kontraktem ma zakończyć się w grudniu 2015 roku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych zaznacza więc, że prace będą jeszcze trwały.
W lipcu do użytku został oddany pierwszy - ok. 6 km odcinek nowej trasy S8 od węzła Opacz do Janek. Wówczas znaczną poprawę odczuli kierowcy udający się w stronę Wrocławia i Katowic. Zakres całości robót objął m.in. budowę 11,5 km nowego odcinka od Opaczy do Paszkowa (na odcinku Opacz - Janki - Paszków), wraz z 2,4-kilometrowym odcinkiem drogi o klasie GP (główna przyspieszona) od węzła Warszawa Janki do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 w rejonie Sękocina.
Po zakończeniu wszystkich robót trasa ekspresowa będzie miała po trzy pasy ruchu w obu kierunkach, natomiast trasa GP – po dwa pasy ruchu. W ramach realizacji kontraktu wybudowane zostaną obiekty inżynierskie (5 kładek, 4 mosty, 13 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt) w ciągu drogi ekspresowej oraz w ciągu dróg krzyżujących się z tą trasą. Powstają także węzły drogowe: Puchały, Warszawa Janki, Paszków. Inwestycja warta 565,7 mln zł jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Umowa została podpisana w kwietniu 2013 roku.
Trwa także włączanie do ruchu nowo wybudowanej Trasy AK wraz z Mostem Grota. Początkowo samochody jeżdżą po trzech z pięciu pasów w każdą stronę – tych zewnętrznych, przeznaczonych dla ruchu lokalnego. Potem także te pasy, choć w odstępie kilku dni, mają być udostępnione kierowcom. Do końca września już cała trasa AK będzie przejezdna w pełnym standardzie drogi ekspresowej. Na przeszkodzie może stanąć jedynie zła pogoda – ewentualne deszcze mogłyby wszystko opóźnić.