Skończyły się korki w Jankach i Raszynie

Kierowcy jadący w kierunku Krakowa jak i podróżujący z południa do Warszawy mogą już korzystać z nowo wybudowanego odcinka drogi łączącego węzeł Warszawa Janki na drodze ekspresowej S8 Opacz-Paszków z drogą krajową nr 7 w rejonie Sękocina.

Aktualizacja: 18.09.2015 18:53 Publikacja: 18.09.2015 18:19

Skończyły się korki w Jankach i Raszynie

Foto: Bloomberg

Otwarcie drugiego odcinka trasy umożliwiły pozytywne wyniki kontroli oraz decyzja o pozwoleniu na użytkowanie wydana przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Nowy odcinek drogi usprawni ruch w kierunku południowym poprzez ominięcie Raszyna i Janek.

Budowa trasy S8 na odcinku od węzła Opacz do węzła Paszków zgodnie z kontraktem ma zakończyć się w grudniu 2015 roku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych zaznacza więc, że prace będą jeszcze trwały.

W lipcu do użytku został oddany pierwszy - ok. 6 km odcinek nowej trasy S8 od węzła Opacz do Janek. Wówczas znaczną poprawę odczuli kierowcy udający się w stronę Wrocławia i Katowic. Zakres całości robót objął m.in. budowę 11,5 km nowego odcinka od Opaczy do Paszkowa (na odcinku Opacz - Janki - Paszków), wraz z 2,4-kilometrowym odcinkiem drogi o klasie GP (główna przyspieszona) od węzła Warszawa Janki do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 w rejonie Sękocina.

Po zakończeniu wszystkich robót trasa ekspresowa będzie miała po trzy pasy ruchu w obu kierunkach, natomiast trasa GP – po dwa pasy ruchu. W ramach realizacji kontraktu wybudowane zostaną obiekty inżynierskie (5 kładek, 4 mosty, 13 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt) w ciągu drogi ekspresowej oraz w ciągu dróg krzyżujących się z tą trasą. Powstają także węzły drogowe: Puchały, Warszawa Janki, Paszków. Inwestycja warta 565,7 mln zł jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Umowa została podpisana w kwietniu 2013 roku.

Trwa także włączanie do ruchu nowo wybudowanej Trasy AK wraz z Mostem Grota. Początkowo samochody jeżdżą po trzech z pięciu pasów w każdą stronę – tych zewnętrznych, przeznaczonych dla ruchu lokalnego. Potem także te pasy, choć w odstępie kilku dni, mają być udostępnione kierowcom. Do końca września już cała trasa AK będzie przejezdna w pełnym standardzie drogi ekspresowej. Na przeszkodzie może stanąć jedynie zła pogoda – ewentualne deszcze mogłyby wszystko opóźnić.

Teraz kluczowym przedsięwzięciem będzie dokończenie warszawskiego ringu. Cała obwodnica Warszawy będzie mieć 82 kilometry. Obecnie do ruchu oddana jest niespełna połowa. Do wybudowania pozostaje część wschodnia, a także południowa, z nowym mostem przez Wisłę oraz tunelem pod Ursynowem.

Otwarcie drugiego odcinka trasy umożliwiły pozytywne wyniki kontroli oraz decyzja o pozwoleniu na użytkowanie wydana przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Nowy odcinek drogi usprawni ruch w kierunku południowym poprzez ominięcie Raszyna i Janek.

Budowa trasy S8 na odcinku od węzła Opacz do węzła Paszków zgodnie z kontraktem ma zakończyć się w grudniu 2015 roku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych zaznacza więc, że prace będą jeszcze trwały.

Pozostało 80% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca