Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 09.11.2015 07:07 Publikacja: 08.11.2015 21:00
2 zdjęcia
ZobaczSprzęt produkowany w Polsce trafia głównie na rynki europejskie
Foto: Rzeczpospolita
Już dziś sprzęt transportowy jest jednym z kluczowych polskich towarów eksportowych. I nie chodzi tu o samochody, części i akcesoria motoryzacyjne, ale pojazdy takie jak autobusy, tabor kolejowy, ciężarówki, jachty. W sumie w 2014 r. nasz eksport w tej branży był wart aż 36 mld zł.
Co więcej, Oxford Economics przewiduje, że w najbliższych latach największy udział we wzroście wartości międzynarodowego handlu będzie miał właśnie sektor maszyn i sprzętu transportowego. Eksperci szacują, że wartość wymiany towarów związanych z infrastrukturą transportową będzie rosła w tempie 9 proc. rocznie, by ulec potrojeniu do 2030 roku. Kraje na całym świecie jak szalony inwestują bowiem w rozwój infrastruktury transportowej, by podnosić konkurencyjność, jakość życia mieszkańców, przeciwdziałać negatywnym zjawiskom klimatycznych. World Resources Institute szacuje wydatki na ten cel (chodzi zarówno o drogi, linie kolejowe, jak i środki transportu z wyjątkiem aut osobowych) na 1,4–2,1 bln dolarów rocznie.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
- Grupa Bumech, która jest m.in. właścicielem kopalni węgla PG Silesia w Czechowicach-Dziedzicach, zamierza wspó...
Zarówno Microsoft jak i Meta opublikowały lepsze wyniki za drugi kwartał, niż oczekiwano. Ich akcje mocno zyskiw...
Po 22 latach zrezygnował ze stanowiska prezesa Amiki, choć nadal jest głównym akcjonariuszem spółki. W pożegnaln...
W piątek ma wreszcie zostać podpisana umowa na zakup kolejnych 180 czołgów K2 i 80 pojazdów towarzyszących. Jej...
W piątek ma być zawarta umowa na kolejne 180 czołgów K2. Jej realizacja oznacza, że w 2030 r. będziemy posiadać...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas