Aktualizacja: 12.11.2015 09:15 Publikacja: 12.11.2015 09:15
Urząd wyjaśnił, że postanowił przeprowadzić te kontrole pod wpływem przyznania się przez Volkswagena do oszustw, ale wymienił też „sprawdzone wskazówki od stron trzech dotyczące nietypowych emisji czynników skażających".
„Od konać września KBA prowadził postępowanie wyjaśniające dla stwierdzenia, czy na rynku dochodzi do dalszego manipulowania danymi o emisjach zwłaszcza tlenkami azotu" - stwierdza komunikat urzędu. KBA wyjaśnił, że porównuje dane producentów z odczytami testów przeprowadzonych z użyciem przenośnych urządzeń pomiarowych w realnych warunkach, dokonał już dwie trzecie tych pomiarów.
Inwestycje zagraniczne to nie zawsze złoto. Bruksela szuka podejrzanych inwestycji firm europejskich poza UE w półprzewodniki, AI i technologie kwantowe. Kraje członkowskie sprawdzą, czy nie trafiają one w niepowołane ręce.
Spółka Hindenburg Research zakończyła działalność. Wcześniej jej raporty uderzyły w kursy akcji wielu firm oskarżanych o oszustwa. Sprowokowały też kilkadziesiąt śledztw i oskarżeń.
Premier Danii, Mette Frederiksen, zwołała spotkanie liderów biznesu po tym, jak prezydent-elekt USA Donald Trump odmówił w zeszłym tygodniu wykluczenia działań militarnych lub gospodarczych w celu przejęcia kontroli nad Grenlandią.
Uważany za sygnalistę rynku kapitałowego Nathaniel Anderson ogłosił zamknięcie Hindenburg Research, firmy, która w 2024 r. doprowadziła do krachu na akcjach LPP. Dlaczego to robi i co zamierza?
Jest czwartek, 16 stycznia – na codzienny podcast „Rzeczpospolitej” o gospodarce „Twój Biznes” zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś omówimy nowe ograniczenia eksportowe USA na chipy, zadłużenie mieszkańców średnich miast, ambitne plany Chin związane z turecką koleją oraz perspektywiczne małe spółki na GPW.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Mimo że plany zamknięcia fabryk Volkswagena na razie nie wchodzą w grę, najwyraźniej znalazł się nabywca, który jest chętny do wykupienia nierentownych lokalizacji. Według doniesień niemieckich mediów chińscy producenci samochodów są zainteresowani przejęciem zakładów produkcyjnych.
Firma Posco International zainwestowała w Polsce i buduje swoją pierwszą fabrykę. Zakład o powierzchni 21 tysięcy metrów kwadratowych wyposażony będzie w linie produkcyjne na których powstawać będą rdzenie do silników samochodów elektrycznych. Pierwsze zamówienia zostały już złożone przez koncern Hyundai Motor Group.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Im większa bateria, tym większy zasięg. Cudów nie ma. W przypadku elektrycznych samochodów to jeden z kluczowych parametrów, który wpływa na przyjemność użytkowanie auta. W przypadku samochodów klasy wyższej i luksusowej nie ma kompromisów. Tutaj zasięg musi być duży. A ile to dużo?
Firma Donut Lab zaprezentowała silnik elektryczny, który ma masę zaledwie 40 kg i może być nawet o 50 procent tańszy w produkcji niż konwencjonalne napędy elektryczne wykorzystywane w motoryzacji.
Rynku nie rozruszało nawet anemiczne jesienne ożywienie w transporcie. Przewoźnicy nie inwestują w tabor, na czym ciepią producenci naczep i przyczep, tnąc produkcję.
W Niemczech najwięcej upadłości w transporcie, ale trzeci kwartał przyniósł ożywienie w napływie zamówień na nowy tabor.
Dopłaty nie zelektryfikują transportu ciężkiego, zrujnują za to ceny na rynku wtórnym i pozostaną kosztownym eksperymentem, co widać po rynku aut osobowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas