Reklama

Polska znalazła bat na Big Techy. Czy UODO ukarze Metę za żonę Rafała Brzoski?

Tymczasowy zakaz wyświetlania reklam z wizerunkiem oraz danymi osobowymi Omeny Mensah na Facebooku i Instagramie to decyzja, która da oręż do walki z potężnymi platformami internetowymi – twierdzą eksperci.

Publikacja: 09.08.2024 12:06

Polska znalazła bat na Big Techy. Czy UODO ukarze Metę za żonę Rafała Brzoski?

Foto: Reuters

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), który w czwartek podjął precedensową decyzję, wydając postanowienie zakazujące firmie Meta wyświetlania przez trzy miesiące reklam z udziałem żony Rafała Brzoski, zareagował w ten sposób na poważne naruszenia jej godności oraz prywatności. Stojący na czele UODO Mirosław Wróblewski, uznał, że reklamy zawierające fałszywe informacje (oskarżenia o pobicie, aresztowanie, a nawet informacje o jej śmierci) mogą „wywołać poważne skutki dla zdrowia psychicznego” samej poszkodowanej, jak i innych osób. Eksperci sądzą, że ten przypadek otworzy drzwi do innych tego typu problematycznych spraw, z którymi borykają się użytkownicy platform internetowych w Polsce.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Rafał Brzoska wygrywa z Metą. Miliarder poszedł na wojnę z BigTechami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Polska Rada Biznesu apeluje o walkę z agresją i bezkarnością w internecie
Biznes
System kaucyjny w pytaniach i odpowiedziach. Wyjaśniamy, jak to działa
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama