Reklama
Rozwiń

Polska znalazła bat na Big Techy. Czy UODO ukarze Metę za żonę Rafała Brzoski?

Tymczasowy zakaz wyświetlania reklam z wizerunkiem oraz danymi osobowymi Omeny Mensah na Facebooku i Instagramie to decyzja, która da oręż do walki z potężnymi platformami internetowymi – twierdzą eksperci.

Publikacja: 09.08.2024 12:06

Polska znalazła bat na Big Techy. Czy UODO ukarze Metę za żonę Rafała Brzoski?

Foto: Reuters

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), który w czwartek podjął precedensową decyzję, wydając postanowienie zakazujące firmie Meta wyświetlania przez trzy miesiące reklam z udziałem żony Rafała Brzoski, zareagował w ten sposób na poważne naruszenia jej godności oraz prywatności. Stojący na czele UODO Mirosław Wróblewski, uznał, że reklamy zawierające fałszywe informacje (oskarżenia o pobicie, aresztowanie, a nawet informacje o jej śmierci) mogą „wywołać poważne skutki dla zdrowia psychicznego” samej poszkodowanej, jak i innych osób. Eksperci sądzą, że ten przypadek otworzy drzwi do innych tego typu problematycznych spraw, z którymi borykają się użytkownicy platform internetowych w Polsce.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Rafał Brzoska wygrywa z Metą. Miliarder poszedł na wojnę z BigTechami
Biznes
Polska Rada Biznesu apeluje o walkę z agresją i bezkarnością w internecie
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec
Biznes
Microsoft zwolni 9000 pracowników, bo inwestuje w sztuczną inteligencję