Bruksela sprawdza, czy doszło do zmowy kartelowej firm Delivery Hero i Glovo

Komisja Europejska rozpoczęła postępowanie wyjaśniające, czy firmy kurierskie, niemiecka Delivery Hero i hiszpańska Glovo nie weszły w zmowę kartelową i zajmowały się dostawą gotowych posiłków, zakupów ze sklepów spożywczych, lekarstw z naruszaniem zasad uczciwej konkurencji. W 2022 i 2023 r. funkcjonariusze jej pionu konkurencji przeprowadzili rewizje w siedzibach obu firm, w Berlinie i Barcelonie.

Publikacja: 28.07.2024 11:40

Bruksela sprawdza, czy doszło do zmowy kartelowej firm Delivery Hero i Glovo

Foto: Adobestock

Postępowanie dotyczy ewentualnej zmowy cenowej za świadczone usługi obu firm w okresie przed przejęciem firmy hiszpańskiej przez Niemców w 2022 r. Konkretnie Bruksela podejrzewa je, że porozumiały się co do geograficznego podziału rynków, na których chcą działać albo wymieniły się wrażliwymi informacjami, dotyczącymi strategii handlowych, cen, zdolności rynku, kosztów, charakterystycznych produktów.

Komisja obawia się też, że obie firmy mogły porozumieć się, że nie będą wzajemnie podbierać sobie pracowników w okresie od 2018 do 2022 r., czyli od objęcia przez Niemców mniejszościowego udziału w Glovo do czasu przejęcia pełnej kontroli na firmą hiszpańską. Komunikat Brukseli podkreślił, że podjęcie takiego postępowania wyjaśniającego nie przesądza o naruszeniu zasad uczciwej konkurencji przez firmy objęte takim postępowaniem.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Wojna Izraela z Iranem, TikTok zmienia e-handel, Niemcy twardo o budżecie UE
Biznes
Transformacja energetyczna mądrzej, ale niekoniecznie szybciej
Patronat Rzeczpospolitej
Przedsiębiorcy chcą sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie