Reklama

Biznes na celowniku WAT

Systemy broni nowej generacji i badania zlecane przez przedsiębiorców stały się specjalnością wojskowej uczelni.

Aktualizacja: 07.01.2016 07:00 Publikacja: 06.01.2016 20:00

Program Tytan. Niemal wszystkie elementy wyposażenia żołnierzy XXI wieku brały początek w pracowniac

Program Tytan. Niemal wszystkie elementy wyposażenia żołnierzy XXI wieku brały początek w pracowniach WAT

Foto: Archiwum PGZ

Ściśle tajny projekt broni elektromagnetycznej opuścił już laboratoria Wojskowej Akademii Technicznej i wszedł w fazę testową. Jest też postęp w konstruowaniu działa laserowego wielkiej mocy – ustaliła „Rzeczpospolita".

Warszawski wojskowy uniwersytet badawczy – jak lubi nazywać swoją uczelnię rektor, gen. prof. Zygmunt Mierczyk – to w kraju fenomen. Militarne tajne programy naukowe sąsiadują w laboratoriach WAT z projektami na wskroś komercyjnymi. W 2014 r. współpraca z przedsiębiorcami przyniosła tej politechnice ponad 200 mln zł, a przychody z rynku, czyli z komercjalizacji wynalazków, stanowiły połowę budżetu uczelni. W 2015 r. te proporcje były podobne.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Wymarzony pakiet mikołajkowy!

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Pierwszy rok 179 zł, potem 390 zł pobierane automatycznie co roku.

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Elektryfikacja flot do 2030? Australia odcina młodych od social mediów
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama