Według Piotra Łuby, partnera zarządzającego działem doradztwa biznesowego PwC w Polsce, wzmocni to pozycję doradcy w zakresie obejmującym nowoczesne technologie informatyczne.

– Będziemy nie tylko doradzać klientom, ale też wdrażać strategie i rozwiązania biznesowe – zaznacza i dodaje, że PwC staje się od teraz firmą technologiczną.

Przejęcie Outbox wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Transakcja ma zostać sfinalizowana w marcu. Strony nie ujawniły jej wartości. Grupa Outbox jest polskim startupem technologicznym. Jego przychody rosną w tempie 60 proc. rocznie. W 2015 r. sprzedaż w spółce sięgnęła poziomu 13 mln euro. Obsługuje klientów z Europy Zachodniej i Środkowo-Wschodniej, zapewniając im doradztwo oraz usługi wdrożeniowe z obszaru innowacyjnych technologii IT. Dla grupy pracuje 270 pracowników w biurach w Warszawie, Düsseldorfie, Pradze i Londynie. 30 proc. przychodów generuje rynek brytyjski, a drugie 30 proc. – polski.

– To największa transakcja PwC w Polsce i w regionie w historii – podkreśla Piotr Łuba.

Dzięki przejęciu Outbox PwC wzmocni swoje kompetencje związane z transformacją cyfrową oraz technologiami informatycznymi, mającymi coraz większy wpływ na prowadzenie biznesu we wszystkich branżach. Grupa Outbox stanie się integralną częścią globalnej sieci PwC w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, obejmującym 29 krajów.

– Nasza firma to dowód na to, że w Polsce powstają firmy innowacyjne, które osiągają sukces także na zagranicznych rynkach. Nasza pozycja jest tym bardziej unikalna, że od początku nie ograniczaliśmy się tylko do jednego dostawcy technologii - współpracujemy ze światowymi liderami jak salesforce.com, Microsoft, Oracle, czy SAP/Hybris – komentuje Marcin Ciesielski, jeden z założycieli grupy Outbox.