Stocznie pomogą Morawieckiemu

Zdaniem wicepremiera stocznie mogą być jedną z lokomotyw rozwoju kraju, a budowa promów narodową specjalnością.

Aktualizacja: 18.02.2016 08:54 Publikacja: 17.02.2016 20:00

Pierwszy zbudowany w Polsce statek do obsługi platform naftowych typu PSV, z gazowym (LNG) napędem.

Pierwszy zbudowany w Polsce statek do obsługi platform naftowych typu PSV, z gazowym (LNG) napędem. Ma na pokładzie zdalnie sterowane roboty do prac podwodnych.

Foto: materiały prasowe

Wydaje się, że branża morska, a zwłaszcza prywatne spółki już teraz dają impet gospodarce, a pod względem innowacji dorównują niedościgłym kiedyś europejskim rywalom z Norwegii, Niemiec czy Holandii.

Największe firmy, takie jak prywatna grupa Remontowa Holding, zatrudniająca 8 tys. pracowników, osiągająca przychody rzędu 3 mld rocznie, to już pierwszorzędny gracz w Unii Europejskiej. Co ważniejsze, pozycję na rynku stocznia Piotra Soyki wyrobiła sobie nie prostymi projektami i niską ceną, ale nowatorskimi, specjalistycznymi rozwiązaniami.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Nowy szef Konfederacji Lewiatan: Wyobrażam sobie fuzje organizacji biznesowych
Biznes
Trump straszy UE, Ryanair wraca do Modlina, KE planuje nowe podatki
Biznes
Będzie drastyczna unijna podwyżka akcyzy na papierosy? Okoniem staje Szwecja
Biznes
Cenny ręcznik z Wimbledonu. Iga Świątek rozsławiła nie tylko kluski z truskawkami
Biznes
Polskie start-upy bez pieniędzy, odbudowa Ukrainy i współpraca Paryża z Londynem
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama