Polska promuje drób w Azji

Rusza trzyletnia kampania informacyjna „Europejski Drób – w Jakości Siła”. Będzie kosztować ponad 4 mln euro.

Aktualizacja: 02.03.2016 09:42 Publikacja: 02.03.2016 09:28

Polska promuje drób w Azji

Foto: 123rf.com

Kampania Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza została zaplanowana na trzy lata i potrwa do lutego 2019 roku. W ramach projektu na rynkach Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wietnamu oraz Chin i Hongkongu promowane będzie europejskie mięso drobiowe - produkowane w systemie jakości QAFP.

Unia Europejska jest ważnym graczem w światowym handlu mięsem drobiowym. W 2014 roku z krajów Unii Europejskiej wyeksportowano 1,3 miliona ton mięsa drobiowego. Polska jest europejskim liderem w produkcji mięsa drobiowego. - W 2015 roku odnotowaliśmy wzrost o ok. 10 proc. w stosunku do roku 2014, osiągając rekordowy wyniki na poziomie ok. 2,15 mln ton produkcji mięsa drobiowego. W tym czasie na zagraniczne rynki trafiło ok. 850 tysięcy ton drobiu, czyli w przybliżeniu 40 proc. całkowitej produkcji, co pokazuje jakie znaczenie dla branży ma eksport – mówi Łukasz Dominiak, dyrektor generalny KRD-IG.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?
Biznes
Polska armia kupuje amunicję. Nowy kontrakt zbrojeniowy wart setki milionów
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Liechtenstein pułapką na oligarchów. Uciekli ludzie, którym powierzyli majątki
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont