#RZECZoBIZNESIE: Jakub Opara: Czy PGE Narodowy na siebie zarabia?

Stadion Narodowy to flagowa inwestycja wykonana w ramach przygotowań do Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie. Jak dzisiaj prezentuje się kondycja spółki, która zarządza najważniejszą w Polsce areną.

Aktualizacja: 21.04.2016 16:18 Publikacja: 21.04.2016 13:30

#RZECZoBIZNESIE: Jakub Opara: Czy PGE Narodowy na siebie zarabia?

Foto: ekonomia.rp.pl

- 2015 r. był pierwszym, w którym stadion wyszedł na plus. Mogę poinformować, że wynik finansowy to 2,1 mln zł na plusie - powiedział Jakub Opara, prezes zarządu PL.2012+ wskazując, że bieżący rok będzie jeszcze lepszy.

Pytanie tylko, czy dobry wynik finansowy nie jest wyłącznie zasługą pozyskania sponsora tytularnego, którym została spółka PGE. Czy Narodowy potrzebuje sponsora?

- Większość aren posiada sponsora tytularnego i jest to pewny światowy standard. Posiadanie sponsora tytularnego to określone profity i faktem jest, że znalezienie partnera znacznie poprawiło nasze wyniki – mówił.

Znalezienie sponsora nie wystarczy jednak, by inwestycja taka jak PGE Narodowy przynosiła zyski. Jak wyglądają plany spółki na najbliższy czas?

- Plany są bardzo szerokie. W najbliższym czasie planowanych jest wiele imprez sportowych. później mamy m.in. szczyt NATO w Warszawie oraz koncerty m.in. Rhianny. Jesień to dwa mecze polskiej reprezentacji. To oczywiście nie wszystko, ale nie wszystkim mogę dzisiaj mówić, gdyż negocjacje cały zaś trwają – wyjaśniał Opara.

Narodowy to jednak nie tylko imprezy. Na terenie obiektu znajdują się także przestrzenie biurowo – komercyjne. Jak wygląda ich wykorzystanie?

- To mocna strona stadionu. Projekt przewidział, że na Narodowym będzie przestrzeń komercyjna. Z jednej strony mówimy o przestrzeni biurowej, a z drugiej o przestrzeni do organizowania konferencji czy bankietów. Pierwsza z nich na obecną chwile zapełniona jest na 95 proc. Druga trochę odstaje od tego wyniku, ale cały czas pracujemy nad poprawą – wyjaśniał.

- Stadion to multifunkcyjna i nowoczesna arena – podkreślał prezes wskazując, że zarządzana przez niego spółka to nie tylko sam stadion. Plany na przyszłość są znacznie większe i obejmują nowe inwestycje na terenach przylegających.

- To teren gotowy do inwestycji. Ten teren, jako jeden z niewielu w Warszawie, ma plan zagospodarowania. Co tam będzie? Jest plan budowy hali widowiskowo-koncertowej na około 20 tys. miejsc. Planowana jest tez budowa centrum kongresowego, hotelu oraz dodatkowych powierzchni wystawienniczych. Chodzi o to, by jak najlepiej uzupełnić ofertę stadionu, który sam musi się stać jeszcze bardziej multifunkcyjny, niże już jest obecnie – wyjaśniał.

- 2015 r. był pierwszym, w którym stadion wyszedł na plus. Mogę poinformować, że wynik finansowy to 2,1 mln zł na plusie - powiedział Jakub Opara, prezes zarządu PL.2012+ wskazując, że bieżący rok będzie jeszcze lepszy.

Pytanie tylko, czy dobry wynik finansowy nie jest wyłącznie zasługą pozyskania sponsora tytularnego, którym została spółka PGE. Czy Narodowy potrzebuje sponsora?

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Rodzina Mulliez pod lupą sędziów śledczych
Biznes
Zły pierwszy kwartał producentów samochodów
Biznes
Szwecja odsyła Putina z kwitkiem; rosyjskie rury zatopione na dnie Bałtyku
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Biznes
Majówka, wakacje to czas złodziejskich żniw. Jak się nie dać okraść
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił