Huckleberry Games szuka finansowania na Kickstarterze

Rodzimy producent gier wystartował z kampanią zbierania pieniędzy na najpopularniejsze platformie crowdfundingowej na świecie.

Publikacja: 19.05.2016 13:51

Huckleberry Games szuka finansowania na Kickstarterze

Foto: 123rf.com

Spółka za pośrednictwem serwisu Kickstarter chce pozyskać co najmniej 200 tys. zł. Pieniądze posłużą do promocji wieloosobowej gry wideo, nad którą prace już są na końcowym etapie. Tytuł „Edengrad" ma mieć premierę jeszcze w 2016 roku.

Huckleberry Games przez kilka miesięcy przygotowywał się do kampanii na Kickstarterze. Ta ruszyła w środę i potrwa przez 30 dni. Firma wcześniej odniosła duży sukces podczas kampanii innej platformie – Headtalker.

– Kickstarter jest dla nas przede wszystkim działaniem marketingowym. Poprzez ten portal chcemy przedstawić „Edengrad" szerszej publiczności i przy okazji sprzedać pierwsze międzynarodowe kopie gry. Oczywiście przeprowadzona kampania powinna dostarczyć nam trochę środków finansowych, które głównie zostaną przeznaczone na uruchomienie gry w pierwszym jej stadium. Chciałbym również dodać, że poziom naszego filmu, który ma reklamować kampanię, stoi na bardzo wysokim światowym poziomie, co potwierdził już nawet sam Kickstarter, podczas akceptacji projektu – ocenia Patryk Borowski, prezes Huckleberry Games.

Studio jest spółką z portfela funduszu kapitałowego Erne Ventures, który mocno angażuje się w branżę gier. W port folio ma m.in. takich producentów, jak: QubicGames, czy The Farm 51.

Pierwszy podmiot zajmuje się produkcją gier przeznaczonych na konsole oraz gier mobilnych i ma zamiar zadebiutować na rynku NewConnect do końca czerwca 2016 roku. W tym roku miała miejsce ogólnoświatowa premiery gry „Geki Yaba Runner" wyprodukowanej przez QubicGames. Z kolei The Farm 51 Group to spółka notowana już na rynku NC, która specjalizuje się w tworzeniu zaawansowanych gier akcji. Podmiot ten realizuje również unikatowe przedsięwzięcie o nazwie „Chernobyl VR Project", które łączy świat gier komputerowych ze światem aplikacji edukacyjnych oraz narracji filmowej.

Huckleberry Games również ma plan IPO. Producent gier dokonał w tym roku przekształcenia w spółkę akcyjną i jeszcze w tym roku zamierza zadebiutować na NC.

– Bardzo dobrze oceniam rozwój wszystkich naszych spółek portfelowych z branży gier komputerowych oraz perspektywy dla dalszego wzrostu tego rynku w Polsce. Aktywnie poszukujemy interesujących projektów w tym sektorze, oferując im oprócz wsparcia kapitałowego, także know-how w zakresie budowania strategii rozwoju spółki, które zdobyliśmy dzięki wieloletniemu doświadczeniu jako fundusz Venture Capital – komentuje Arkadiusz Kuich, prezes Erne Ventures.

Sam fundusz też jest notowany na rynku NewConnect.

Spółka za pośrednictwem serwisu Kickstarter chce pozyskać co najmniej 200 tys. zł. Pieniądze posłużą do promocji wieloosobowej gry wideo, nad którą prace już są na końcowym etapie. Tytuł „Edengrad" ma mieć premierę jeszcze w 2016 roku.

Huckleberry Games przez kilka miesięcy przygotowywał się do kampanii na Kickstarterze. Ta ruszyła w środę i potrwa przez 30 dni. Firma wcześniej odniosła duży sukces podczas kampanii innej platformie – Headtalker.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Krystian Szczepański: Aby dojść do neutralności klimatycznej musimy rozwijać technologie
Materiał partnera
Rafał Rudziński: Transformacja to wyzwanie dla mniejszych firm
Materiał partnera
Dariusz Kryczka: Dekarbonizacja przemysłu to kosztowne i trudne zadanie
Materiał partnera
Aleksandra Stępniak: Transformacja sektora budowlanego musi przyspieszyć
Materiał partnera
Agata Śmieja: Ponad dwa tysiące gości wzięło udział w szczycie klimatycznym TOGETAIR
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?