Tak odpowiedział aż 84 proc. respondentów ankietowanych przez MillwardBrown. Z przeprowadzonych badań wynika, że pracownikom o dochodach powyżej 6 tys. zł netto brakuje czasu dla siebie, a blisko połowa z ankietowanych jego brak uważa za istotny deficyt. Jednocześnie badani wskazywali, że pomoc w pozyskaniu dodatkowego wolnego czasu przynoszą nowoczesne technologie, które łączą ze sobą wiele funkcji i pomagają zaoszczędzić czas.
Średnio, od poniedziałku do piątku, menadżerowie dysponują zaledwie około dwiema godzinami wolnego czasu (83 proc. badanych). Brakuje im go z powodu dużej ilości codziennych obowiązków. Respondenci przyznają, że na co dzień muszą myśleć o zbyt wielu rzeczach na raz oraz żyją w ciągłym biegu (73 proc.). Dlatego ponad jedna czwarta ankietowanych uważa, że dodatkowy kwadrans każdego dnia wpłynąłby na komfort ich życia, ale istotną zmianę odczuliby dopiero wtedy, gdy udałoby im się wygospodarować 1 godzinę wolnego każdego dnia. Przeznaczyliby ją głównie na odpoczynek, realizację pasji oraz wspólne zajęcia z rodziną. Co ciekawe, przy 3 godzinach tygodniowo, oprócz czasu spędzonego z rodziną i aktywności fizycznej managerowie przeznaczyliby go również na rozrywkę i kontakt z przyjaciółmi (30 proc. badanych).
Osoby o wysokich zarobkach za każdą dodatkową godzinę wolnego są w stanie słono zapłacić – nawet 450 zł.
MillwardBrown badania przeprowadził na zleceni firmy Fibaro, polskiej spółki specjalizującej się produkcji inteligentnych rozwiązań z zakresu smart Home. Prezes firmy Maciej Fiedler uważa, że brak czasu to główna bolączka wykwalifikowanych pracowników przedsiębiorców, prezesów i managerów.
– Większość z nich życie spędza w pracy i na prostych, codziennych obowiązkach, nie mając wolnej chwili na aktywność fizyczną, relaks, rozrywkę, a przede nie ma czasu na spędzenie go z rodziną. Wprowadzenie inteligentnych rozwiązań, takich jak systemy Fibaro, które pozwolą zautomatyzować wiele domowych procesów, jest odpowiedzią na te potrzeby. Rynek zagraniczny, na którym działamy prężnie od kilku lat, już dostrzega efekty, jakie przynosi im Internet Rzeczy – przede wszystkim czas wolny, na którym nam zależy – podkreśla prezes Fiedler.