Reklama
Rozwiń

Gigantom trudno rezygnować z biznesu w tak dużym kraju

Pod ogromną presją konsumentów kolejne globalne marki wycofują się z Rosji, choć często są to działania pozorne.

Publikacja: 09.03.2022 21:45

Amerykańska sieć fast food pod presją opinii publicznej i klientów zdecydowała się w końcu zamknąć s

Amerykańska sieć fast food pod presją opinii publicznej i klientów zdecydowała się w końcu zamknąć swoje lokale w Rosji

Foto: afp

Po kilku dniach przepychanek i braku oficjalnych informacji sieć McDonald’s zdecydowała, że zamyka wszystkie 850 lokali w Rosji, podkreślając jednak, że czasowo. – Cieszę się, że globalny zespół zarządzający podjął właściwą decyzję – mówi Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald’s Polska.

Na firmę w mediach społecznościowych sypały się gromy, apelowano wręcz do bojkotu jej produktów. Podobnie wygląda sprawa z firmą Coca-Cola, która nie ukrywa, iż rynek rosyjski to jeden z jej strategicznych celów i ma tam kilka zakładów. Mimo nacisków także ze strony mediów na świecie firma wciąż nie podała jednoznacznej informacji, co zrobi na tym rynku, maksymalnie przeciągając podjęcie decyzji i nadal prowadząc sprzedaż.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec
Biznes
Microsoft zwolni 9000 pracowników, bo inwestuje w sztuczną inteligencję
Biznes
Del Monte ogłosiło upadłość. Klienci odwrócili się od konserwowanej żywności
Biznes
KE proponuje nowy cel emisji, polski opór wobec ETS2 i umowa USA-Wietnam