Gigantom trudno rezygnować z biznesu w tak dużym kraju

Pod ogromną presją konsumentów kolejne globalne marki wycofują się z Rosji, choć często są to działania pozorne.

Publikacja: 09.03.2022 21:45

Amerykańska sieć fast food pod presją opinii publicznej i klientów zdecydowała się w końcu zamknąć s

Amerykańska sieć fast food pod presją opinii publicznej i klientów zdecydowała się w końcu zamknąć swoje lokale w Rosji

Foto: afp

Po kilku dniach przepychanek i braku oficjalnych informacji sieć McDonald’s zdecydowała, że zamyka wszystkie 850 lokali w Rosji, podkreślając jednak, że czasowo. – Cieszę się, że globalny zespół zarządzający podjął właściwą decyzję – mówi Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald’s Polska.

Na firmę w mediach społecznościowych sypały się gromy, apelowano wręcz do bojkotu jej produktów. Podobnie wygląda sprawa z firmą Coca-Cola, która nie ukrywa, iż rynek rosyjski to jeden z jej strategicznych celów i ma tam kilka zakładów. Mimo nacisków także ze strony mediów na świecie firma wciąż nie podała jednoznacznej informacji, co zrobi na tym rynku, maksymalnie przeciągając podjęcie decyzji i nadal prowadząc sprzedaż.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Biznes
Trump łagodzi cła, Chiny chcą powrotu do normalności. Polska stawia na innowacje
Biznes
Czy internet w dawnych białych plamach podrożeje?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Nowy prezes PGZ w maju. Najpewniej z Azotów