Reklama

Gigantom trudno rezygnować z biznesu w tak dużym kraju

Pod ogromną presją konsumentów kolejne globalne marki wycofują się z Rosji, choć często są to działania pozorne.

Publikacja: 09.03.2022 21:45

Amerykańska sieć fast food pod presją opinii publicznej i klientów zdecydowała się w końcu zamknąć s

Amerykańska sieć fast food pod presją opinii publicznej i klientów zdecydowała się w końcu zamknąć swoje lokale w Rosji

Foto: afp

Po kilku dniach przepychanek i braku oficjalnych informacji sieć McDonald’s zdecydowała, że zamyka wszystkie 850 lokali w Rosji, podkreślając jednak, że czasowo. – Cieszę się, że globalny zespół zarządzający podjął właściwą decyzję – mówi Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald’s Polska.

Na firmę w mediach społecznościowych sypały się gromy, apelowano wręcz do bojkotu jej produktów. Podobnie wygląda sprawa z firmą Coca-Cola, która nie ukrywa, iż rynek rosyjski to jeden z jej strategicznych celów i ma tam kilka zakładów. Mimo nacisków także ze strony mediów na świecie firma wciąż nie podała jednoznacznej informacji, co zrobi na tym rynku, maksymalnie przeciągając podjęcie decyzji i nadal prowadząc sprzedaż.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama