Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Dariusz Piekarski: Pokemony polują na twoje dane

W Pokemony gra w Polsce półtora miliona osób. Ciekawy jestem, ilu z nich przeczytało regulamin dotyczący danych osobowych - mówi Dariusz Piekarski, prezes firmy Sare.

Aktualizacja: 12.08.2016 14:13 Publikacja: 12.08.2016 12:56

#RZECZoBIZNESIE: Dariusz Piekarski: Pokemony polują na twoje dane

Foto: Rzeczpospolita

Sektor analityki danych rozwija się bardzo dynamicznie. Firmy z różnych branże coraz chętniej sięgają po usługi oferowane przez spółki „Big Data”, które specjalizują się w przetwarzaniu ogromnych ilości danych w chmurze obliczeniowej oraz wykorzystywaniu zawartych w nich informacji w celach biznesowych. Jak to działa w praktyce i jak duży jest ten rynek w Polsce?

- W Stanach Zjednoczonych Big Data i profilowanie behawioralne są bardzo zaawansowane. W Polsce stawiamy tutaj dopiero pierwsze kroki. Firmy, które realnie wykorzystują te dane i analizują je przez zespoły analityków, można policzyć w sztukach – mówi Dariusz Piekarski.

Polskie spółki Big Data jednak nie próżnują i stale realizują innowacyjne projekty, dzięki czemu branża rozwija się w bardzo szybkim tempie i przyciąga coraz więcej klientów. Wykorzystywanie informacji zawartych w bazach danych pozwala firmom na spersonalizowanie oferty i budowanie głębszych relacji klienta z usługą. Dariusz Piekarski powołuje się tutaj na przykład firmy ubezpieczeniowej.

- Zbieramy różne dane, na przykład jak szybko ludzie jeżdżą samochodem i w jaki sposób się przemieszczają po mieście. Na podstawie tych danych firma ubezpieczeniowa może zaproponować odpowiednią ofertę ubezpieczeniową uzależnioną od tego, jak funkcjonujemy – czy jesteśmy potencjalnym zagrożeniem na drogach, czy jesteśmy spokojnymi kierowcami – tłumaczy.

Reklama
Reklama

Czy klienci chętnie dzielą się informacjami o sobie? Dariusz Piekarski zauważa, że zmienia się mentalność Polaków i przestajemy przykładać tak dużą wagę do prywatności.

– Dobrym przykładem jest ostatnio gra Pokemon, w którą gra półtora miliona osób w Polsce i zgadzają się na jej regulamin. Ciekawy jestem, ile z tych osób przeczytało pełny regulamin dotyczący danych osobowych i ich przetwarzania. Dużo osób przeklikało warunki i nie wiedzą, jakie informacje z ich poczty g-mailowej będą zaciągane przez tę grę - mówi.

Firma Sare oferuje m. in. usługę Power WiFi, polegającym na wchodzeniu w trybie mobilnym w interakcje z klientami znajdującymi się w danym miejscu, na przykład w supermarkecie. – Tu chodzi o to, żeby przejąć komunikację z klientem, którą do tej pory realizowała ekspedientka i zachęcanie go do udziału w konkursach, skorzystania z programu lojalnościowego czy rabatów – wyjaśnia Piekarski.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama