Przy opracowywaniu tego raportu nie jest brana pod uwagę wyłącznie wartość firmy oraz wyniki finansowe. Autorzy badania prześwietlają i analizują wszystkie działania, które wpływają na postrzeganie marki przez klientów. Na liście stu najbardziej wartościowych marek na świecie znalazło się aż szesnastu producentów samochodów.
W tegorocznym notowaniu najwyższą lokatę uzyskała Toyota. Japoński producent samochodów zajął 5. miejsce, a aktualna wartość koncernu została wyceniona na 53,6 mld dolarów. W porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem jest to wzrost aż o 9 procent. Kilka pozycji dalej znajduje się Mercedes-Benz. Marka spod znaku gwiazdy zajęła 9. pozycję w rankingu z wyceną na poziomie 43,5 mld dolarów (wzrost o 18 proc.). Trzecią, najbardziej wartościową marką motoryzacyjną jest BMW. Koncern z Monachium zajął 11. miejsce i został wyceniony na 41,5 mld dolarów, co jest wynikiem lepszym o 12 proc. w stosunku do ubiegłego roku.