Jak radzi sobie polski design i czy ma szansę przebić się na świecie? O tym, czym możemy wyróżnić się na tle innych krajów i o młodej, ale obiecującej polskiej marce VANK opowiada Anna Vonhausen.
- Dostrzegliśmy na tym rynku lukę w postaci zaawansowanych technologicznie produktów i designu technicznego, którego polski rynek meblowy nie oferuje. Obserwując zagraniczną branżę i trendy, widzimy, że tylko tędy droga – mówi dyrektor kreatywna VANK.
- Nie chcemy być masowym meblem. Chcemy tworzyć unikatowe, doskonałe technicznie produkty i na tym budować swoją siłę – dodaje.
Firma postanowiła iść zatem pod prąd panującym na rynku trendom. Jak zauważa Anna Vonhausen, Polacy lubią wracać do przeszłości i korzeni - jeszcze kilka lat temu szczególnie modne były akcenty folklorystyczne, dziś coraz częściej odgrzewa się projekty charakterystyczne dla lat 50.