Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Anna Vonhausen: Polski design musi wykorzystać lukę na rynku

Dostrzegliśmy na rynku meblowym lukę w postaci zaawansowanych technologicznie produktów i designu technicznego. My mamy i inżynierów, i zakłady przemysłowe, które są w stanie to produkować - mówi Anna Vonhausen, dyrektor kreatywna firmy VANK.

Aktualizacja: 20.10.2016 15:56 Publikacja: 20.10.2016 15:50

#RZECZoBIZNESIE: Anna Vonhausen: Polski design musi wykorzystać lukę na rynku

Foto: Rzeczpospolita

Jak radzi sobie polski design i czy ma szansę przebić się na świecie? O tym, czym możemy wyróżnić się na tle innych krajów i o młodej, ale obiecującej polskiej marce VANK opowiada Anna Vonhausen.

- Dostrzegliśmy na tym rynku lukę w postaci zaawansowanych technologicznie produktów i designu technicznego, którego polski rynek meblowy nie oferuje. Obserwując zagraniczną branżę i trendy, widzimy, że tylko tędy droga – mówi dyrektor kreatywna VANK.

- Nie chcemy być masowym meblem. Chcemy tworzyć unikatowe, doskonałe technicznie produkty i na tym budować swoją siłę – dodaje.

Firma postanowiła iść zatem pod prąd panującym na rynku trendom. Jak zauważa Anna Vonhausen, Polacy lubią wracać do przeszłości i korzeni - jeszcze kilka lat temu szczególnie modne były akcenty folklorystyczne, dziś coraz częściej odgrzewa się projekty charakterystyczne dla lat 50.

Reklama
Reklama

– My trochę się temu buntujemy i chcemy pokazać, że polski design powinien iść zupełnie inną drogą. Jeżeli chcemy budować konkurencyjną gospodarkę, to nasz design powinien temu służyć. Za nim muszą też stać kompetencje inżynierskie i my je mamy. Mamy i inżynierów, i zakłady przemysłowe, które są w stanie to produkować – podkreśla.

Rynek ten wciąż jest jednak bardzo trudny do zdobycia, w szczególności w Polsce, ponieważ jesteśmy narodem wyjątkowo wrażliwym na cenę i to nią często kierujemy się przy zakupie, a nie wyrafinowaniem i unikalnymi walorami produktu.

- Myślę, że jesteśmy teraz w takim momencie na chwilę przed zmianą i pewnym zatrzymaniem. Projektując nową markę chcemy pokazać, że ona bardzo mocno stąpa na ziemi i patrzy o dwa kroki w przód w kategoriach trendów ogólnoglobalnych, jakie zaczynają się pojawiać. Jednym z tych trendów jest właśnie zatrzymanie się i zastanowienie nad cyklem życia produktu – zaznacza Vonhausen.

Coraz ważniejsze dla konsumentów stają się więc kwestie środowiskowe związane z wytwarzaniem produktów i z tego względu szczególnie przyszłościowym materiałem wydaje się aluminium, ponieważ pozyskuje się je bardzo często z recyklingu.

- Chcemy w marce VANK pielęgnować również wszystkie wartości, które stoją za już pojawiającym się w Polsce ruchu minimalizmu, czyli produkujemy mniej produktów, ale takich, które są przemyślane i ich design jest unikatowy i trwały – dodaje.

Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama