Aktualizacja: 31.12.2016 12:31 Publikacja: 31.12.2016 12:31
Foto: Bloomberg
Renaissance Capital znalazł się w gronie udziałowców największego w Rosji producenta samochodów poprzez podwyższenie jego kapitału o 26,1 mld rubli (405 mln euro), aby zasilić środkami właściciela marki Lada ponoszącego straty i osłabionego spadkiem sprzedaży w kraju. Renault podwyższył równolegle swój udział do ponad 47 proc. z dotychczasowych 37 proc. za pośrednictwem spółki holdingowej ARBV z Nissanem i rosyjskim konglomeratem Rostec.
Zainwestowanie przez Renaissance Capital 11,25 mld rubli oznacza, że Renault nie musiał wpłacić 25 mld rubli z pierwotnej sumy przewidzianej do utrzymania AwtoWAZ-u na powierzchni — wyjaśnił jeden z rzeczników i dodał, że osiągnięto cel oferty.
- Jeśli amerykańscy liderzy akademiccy i biznesowi będą milczeć w obliczu autorytaryzmu Trumpa, będą tego żałować – pisze Dani Rodrik, ekonomista z Harvardu. Trump niszczy filary bogactwa USA, a wskaźnik niepewności pobił rekordy z kryzysu finansowego.
Unia Europejska ponownie odrzuca żądania Władimira Putina dotyczące zaprzestania pomocy wojskowej dla Ukrainy. Frankowicze wygrali już ponad 25 miliardów złotych, a Kanada chce bliższej współpracy z UE. Na GPW trwa hossa, a indeksy biją historyczne rekordy.
Budowane z pieniędzy publicznych i prywatnych sieci światłowodowe docierają już do prawie 75 proc. gospodarstw domowych w Europie. Tylko abonentów jest nadal za mało.
Do 29 sierpnia można składać wnioski o dofinansowanie z programu Mój Prąd na instalacje fotowoltaiczne lub magazyny energii. Jak informuje Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ponad 40 proc. przyjętych wniosków wymaga poprawy lub uzupełnienia. Jakie są najczęstsze błędy i jak ich uniknąć?
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Spodziewamy się dużego zainteresowania ubezpieczeniami upraw rolnych, zwłaszcza, że poprzedni rok był „bogaty” w różnego rodzaju zdarzenia katastroficzne takie jak przymrozki, grad czy nawalne deszcze, a do tego powódź. Zachęcamy rolników, żeby się ubezpieczali, bo w ten sposób chronią efekty swojej pracy – mówi Daniel Zahorenko, prezes Agro Ubezpieczeń - Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Nowoczesne samochody mają funkcję hamulca awaryjnego, której prawie nikt nie zna. Wyjaśniamy technologię, która może uratować życie w nagłych wypadkach.
Branża motoryzacyjna ma za sobą trudne lata, a 2025 r. też będzie pełen wyzwań. W obliczu narastających napięć geopolitycznych sektor musi mocno postawić na innowacje, w tym na AI.
Chcę, żeby za pięć lat, kiedy ktoś zapyta przechodnia na ulicy, co to jest BYD, ta osoba odpowiedziała: to firma europejska. I żebyśmy byli tu postrzegani jako firma technologiczna. Wtedy będę szczęśliwa – mówi Stella Li, wiceprezes chińskiej BYD Co. Ltd.
Akcje chińskiego koncernu BYD zyskiwały we wtorek na giełdzie w Hongkongu nawet 11 proc. Spółka ogłosiła, że ma technologię ultraszybkiego ładowania samochodów elektrycznych.
Grupa Stellantis złożyła w USA zaskakujący wniosek patentowy. Chodzi o układ wydechowy do samochodów elektrycznych.
Luty 2025 roku przyniósł zastopowanie długotrwałego, trwającego nieprzerwanie przez 19 miesięcy wzrostu importu używanych samochodów.
Polski rynek motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, a liczba rejestracji pojazdów niskoemisyjnych bije kolejne rekordy. W 2024 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów hybrydowych wzrosła o 34,63%, osiągając 197 951 sztuk, podczas gdy rejestracje pojazdów elektrycznych wyniosły 23 445 sztuk, notując niewielki spadek o 1,69% względem 2023 roku.
Przemysł samochodowy ma poprawić konkurencyjność, zwłaszcza wobec Chin. Największe ugrupowanie w europarlamencie domaga się cofnięcia zakazu sprzedaży aut spalinowych po 2035 r.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas