Aktualizacja: 03.01.2017 06:27 Publikacja: 02.01.2017 20:47
Foto: Bloomberg
Koncern rozpoczął działalność prawie osiem dekad temu. W Wolfsburgu uruchomiono zakłady, w których miał powstawał nowy, przystępny cenowo pojazd. Auto kosztujące w przeliczeniu około 140 dolarów otrzymało nazwę Volkswagen, co w prostym tłumaczeniu oznacza „samochód dla ludu”.
Przez następne dekady niemiecki producent mocno rósł w siłę stając się ogromną, międzynarodową korporacją skupiająca się przede wszystkim na produkowaniu samochodów. W przededniu osiemdziesiątej rocznicy istnienia szefostwo marki postanowiło zarządzić zmianę oficjalnego języka w koncernie. Menedżerowie będą się porozumiewać w języku angielskim, natomiast pracownicy fabryk będą mogli nadal rozmawiać w ojczystym języku.
To miał być wielki projekt deweloperski wart 12 mld euro. Na 85-hektarowej działce blisko centrum planowano wybudowanie apartamentowców, biurowców i meczetu. Inwestycja została zablokowana przez miasto.
Prezydent USA Donald Trump powiedział, że oferta Nippon Steel o wartości 14,9 mld dolarów na zakup U.S. Steel przybierze formę inwestycji, a nie przejęcia. Jednak według Reutera japońska firma stalowa nie wycofała swojej oferty i nadal chce kupić amerykański koncern.
Rząd Belgii przeznaczy na pomoc Ukrainie 1,7 mld euro z ubiegłorocznego zysku z zamrożonych w tym kraju aktywów rosyjskich. Kwota może wzrosnąć do 45 mld euro. Kreml przygotował odpowiedź - zagrabia coraz więcej prywatnego majątku w Rosji i to nie tylko zagranicznego.
Szwajcaria zwróci Uzbekistanowi 182 mln dolarów wyprowadzone z kraju przez najstarszą córkę satrapy Isloma Karimowa. Pieniądze trafią na specjalny fundusz ONZ, z którego wydane zostaną na edukację i ochronę zdrowia Uzbeków.
Liczba zwolnień grupowych w Polsce rośnie, rosyjski gaz znów płynie do Europy, a norweski Equinor tnie inwestycje w odnawialne źródła energii. Tymczasem polskie MŚP wciąż zbyt rzadko sięgają po sztuczną inteligencję, co może ograniczać ich konkurencyjność.
Zaawansowany technologicznie podgrzewacz zapobiega osadzaniu się lodu na soczewkach reflektorów – to pierwsze tego typu rozwiązanie, które teraz zostało objęte patentem przez amerykańską firmę Rivian produkującą elektryczne SUV-y i pickupy.
Początek roku nie rozpieszcza przedsiębiorców szczególnie bogatą ofertą programów dotacyjnych. Mimo to można i warto pochylić się nad dostępnymi naborami, bo mogą one znacząco ułatwić prowadzenie biznesu i obniżyć jego koszty.
Mazda pracuje nad nowym modelem. To duży SUV z napędem elektrycznym, który podobnie jak elektryczna Mazda 6 będzie bazował na chińskim modelu pochodzącym od partnera kooperacyjnego Changan.
Nowy cennik promocyjny EV9 kończy się na kwocie 224 199 zł netto, co oznacza, że wszystkie wersje tego 6- lub 7-miejscowego ponad 5-metrowego elektrycznego SUV-a są dostępne w ramach programu rządowego „NaszEauto”. Jest haczyk - promocja dotyczy wyprodukowanych w 2023 r. EV9 w najbogatszej wersji wyposażenia GT-Line.
Brakuje ładunków do wożenia, więc przewoźnicy nie kupują taboru. Utrzymują się dwucyfrowe spadki rejestracji ciężarówek.
Zakres danych osobowych byłego klienta, jakie mogą być przetwarzane ze względu na przesłankę niezbędności, zależy od indywidualnej oceny, czy jest to konieczne dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów. Chodzi o takie dane, jak nazwisko, adres, numery czy skany dowodu i prawa jazdy.
W poniedziałek 3 lutego ruszył nabór wniosków w programie „NaszEauto”. W jego ramach osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą otrzymać 40 tys. zł dopłaty do zakupy samochodu elektrycznego.
W nowej edycji programu dopłat do samochodów elektrycznych maksymalna wysokość wsparcia wynosi 40 tys. zł., cena auta nie może przekroczyć 225 tys. zł netto. Krąg beneficjentów ograniczono do osób fizycznych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas