Przedsięwzięcie ma pobudzić współpracę korporacji z innowacyjnymi startupami, prowadząc do opracowania i wdrożenia nowatorskich rozwiązań. Trzej partnerzy programu: producent i dystrybutor energii (Tauron), wytwórca rowerów (Kross) oraz producent i dystrybutor świeżych owoców i warzyw (Amplus) określili najważniejsze obszary, w których potrzebują innowacji, licząc na współpracę z dynamicznymi startupami.
W poniedziałek przedstawiciele firm zainteresowanych udziałem w projekcie spotkali się w Katowicach z pomysłodawcami przedsięwzięcia, partnerami korporacyjnymi i ekspertami. W spotkaniu wzięło udział ponad 60 startupów, które uczestniczyły w tzw. sesji Speed Dating, czyli cyklu 15-minutowych spotkań, podczas których można było np. omówić pomysły z przyszłymi partnerami jeszcze przed ich formalnym zgłoszeniem do programu.
Realizatorzy programu Pilot Maker spodziewają się, że spotkanie to zaowocuje kolejnymi zgłoszeniami ze strony startupów zainteresowanych udziałem w przedsięwzięciu. Zakwalifikowane do udziału podmioty otrzymają do 200 tys. zł finansowania i 50 tys. zł na warsztaty oraz tzw. dedykowany mentoring, czyli szerokie wsparcie eksperckie przy wypracowywaniu i wdrażaniu swojego rozwiązania.
Pierwsza runda programu, do której nabór potrwa do końca lutego, ruszy w marcu. Weźmie w niej udział pierwszych 15 startupów. Kolejne nabory zaplanowano do końca kwietnia oraz do końca czerwca br. Zainteresowanie przedsięwzięciem już teraz jest duże.
„Spłynęło już do nas kilkadziesiąt zgłoszeń, które są w fazie oceny. W związku z dużym zainteresowaniem zwiększyliśmy liczbę ekspertów zaangażowanych po stronie dużych przedsiębiorstw, by przyspieszyć proces wstępnej selekcji” – poinformowała w poniedziałek kierująca programem Pilot Maker Magdalena Jackowska-Rejman z firmy techBrainers.