Informację o starcie autonomicznych jazd w Arizonie potwierdził w środę PAP amerykański koncern.
W 2016 roku Uber rozpoczynał projekt z udziałem samochodów autonomicznych w mieście Pittsburgh w południowo-zachodniej części stanu Pensylwania. Następnie wdrożono go w San Francisco w Kalifornii, gdzie po drogach poruszało się 16 samodzielnie jeżdżących pojazdów. Jednak stanowy urząd ds. pojazdów mechanicznych zażądał pod koniec zeszłego roku od koncernu pozyskania specjalnych licencji umożliwiających samochodom autonomicznym jazdę po tamtejszych drogach. Uber odmówił ubiegania się o takie pozwolenia i przeniósł program do Arizony, której władze zapewniały o swym wsparciu dla prowadzenia dalszych testów tej technologii.
W Arizonie, tak jak poprzednio, Uber wykorzystuje do testów samochody autonomiczne Volvo XC90. Mimo że pojazdy te poruszają się samodzielnie, to jednak ich działanie jest nadzorowane przez inżynierów, którzy w razie konieczności mogą pomóc w prowadzeniu.
Gubernator Ducey w sierpniu 2015 roku podpisał rozporządzenia wykonawcze umożliwiające prowadzenie testów i jazd samochodów autonomicznych na ulicach stanu. Był to jeden z powodów, dla których koncern General Motors otworzył zakłady w Phoenix i prowadzi w Scottsdale testy samonawigujących się i elektrycznych Chevroletów Bolt.