Reklama

Carlos Ghosn: SUV-y trzymają się mocno

Jeśli miałbym mówić o zagrożeniach dla sektora motoryzacyjnego, to widziałbym je w niemożności skorzystania z okazji, jakie się teraz nadarzają – mówi Carlos Ghosn, szef Renault Nissan Alliance w rozmowie z Danutą Walewską.

Aktualizacja: 16.03.2017 06:32 Publikacja: 15.03.2017 17:54

Carlos Ghosn: SUV-y trzymają się mocno

Foto: Fotorzepa, Danuta Walewska

Rz: Czy jest pan zaskoczony fuzją Opla i PSA?

W żadnym wypadku. Fuzja w motoryzacji nie jest niczym nowym, weźmy choćby pod uwagę Renault i Nissana, do których dołączyła w grudniu 2016 nowa japońska marka – Mitsubishi. Konsolidacja na rynku motoryzacyjnym jest więc faktem od jakiegoś czasu, a teraz jest kolejny sprzyjający argument – wysokie koszty zaawansowanych technologii, które trwale już wkroczyły do motoryzacji. Weźmy choćby pod uwagę technologie produkcji aut elektrycznych, aut komunikujących się ze sobą, pojazdów autonomicznych. Dla wielu pojedynczych producentów ich koszty byłyby nie do uniesienia.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Biznes
Co dalej z prezesem UKE? Zanosi się na bezkrólewie
Biznes
Antydronowa gorączka, porozumienie ws. TikToka i chińskie elektryki z UE
Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Reklama
Reklama